loading...
pOfaK
hosein heidari بازدید : 61 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مواد لازم :توت فرنگی 1 کیلو گرم، شکر 1-1.5 کیلوگرم،

طرز تهیه : توت فرنگی ها را پس از پاک کردن و شستن در ظرف شیشه ای یا لعابی ریخته و لابلای آنرا شکر می پاشیم و می گذاریم 24 ساعت در یخچال بماند ، سپس روز بعد قابلمه را روی حرارت گذاشته تا جوش آید و پس از جوش آمدن 15 دقیقه بجوشد . مربا را سریع سرد نموده و 24 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم . روز بعد توت فرنگی ها را از شهد خارج کرده و شهد آنرا می جوشانیم تا غلیظ شود ، سپس توت ها را در شهد ریخته و می گذاریم سریع سرد شود و مجدداً در یخچال می گذاریم . روز سوم در صورتی که غلظت شهد مربا کم باشد 15 دقیقه دیگر می جوشانیم . با این روش توت فرنیگ های مربا کاملاً خوش فرم و برجسته و محکم می ماند و حالت له شده ندارد .

hosein heidari بازدید : 58 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مواد لازم :
زردآلو 1 کیلوگرم، شکر 1 – 1.5 کیلوگرم، آب 1-2 لیوان در صورت لزوم، جوهر لیمو 4/3 قاشق چایخوری

طرز تهیه :زردآلو ها را پس از شستن از خط وسط به دو نیم کرده و هسته آنرا در می آوریم و شکر را لابلای آن می پاشیم و می گذاریم چند ساعت در یخچال بماند . در صورتی که زردآلو آبدار باشد و کاملاً آب انداخته باشد ، زردآلوها را با یک کفگیر از مایع شکر خارج می نماییم ، و محلول آب و شکر را روی حرارت می گذاریم تا کمی غلیظ شود ، سپس زردآلوها را در این مایه ریخته و شعله را خاموش می نماییم . ظرف مربا را در جایی می گذاریم تا سریع خنک شود ، 24 ساعت مربا را در یخچال می گذاریم و روز بعد مجدداً زردآلوها را از مایع خارج نموده و شهد را می گذاریم تا بجوشد و جوهر لیمو را اضافه می نماییم از زمان جوش اجازه می دهیم 5 دقیقه بجوشد، سپس زردآلوها را مجدداً در مایع ریخته ، 1 دقیقه می جوشانیم و مجدداً مربا را سریع سرد نموده ، در یخچال می گذاریم . پس از سرد شدن در ضورتی که غلظت مربا کافی نباشد روز بعد یکبار دیگر این کار را تکرار می کنیم . در این روش میوه های زرد آلو کاملاً زنده و بدون له شدگی و بسیار زیبا و خوشمزه باقی می مانند. لازم به تذکر است در صورتی که زردآلوها آبدار نباشند و با شکر آب نیندازند مقدار یک تا دو لیوان آب روی آن می ریزیم و همه مراحل بالا را انجام می دهیم . این مربا به دلیل داشتن طعم خوب زردآلو نیاز به اسانس خاصی ندارد .

hosein heidari بازدید : 54 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مواد لازم :
کدو مخصوص مربا 2 کیلوگرم، شکر 3 کیلو گرم ، جوهر لیمو 3/1 قاشق چایخوری
دانه هل 1 قاشق مربا خوری، آب 10-12 لیوان ، آهک سفید 2 تا 3 لیوان، آب بمقداری که سطح کدوها را بپوشاند

طرز تهیه : کدو را پس از شستن پوست گرفته و بصورت ورقه هایی که قطر آن حدود 1.5 سانتی متر باشد در می آوریم . با قالب شیرینی های ریز ، آن را قالب زده و یا به شکل اشکال هندسی منظم در می آوریم . آهک و آب را مخلوط می نماییم و می گذاریم کاملاً ته نشین شود . آب روی آنرا جدا کرده سپس کدوها را در آن ریخته و می گذاریم 24 ساعت بماند آنگاه کدوها را در آبکش ریخته می شوییم و بمدت 2-3 ساعت در آب سرد می ریزیم و چند بار آب آنرا عوض می کنیم . آب و شکر را روی حرارت می گذاریم تا کاملاً بجش آید و بمدت 15 دقیقه بجوشد ، سپس کدوها را در آن ریخته شعله را کم کرده تا آرام آرام بجوشد . در ظرف را نمی گذاریم . این مربا تقریباً باید به مدت طولانی روی حرارت بماند (4-5 ساعت) . زمانی که شربت مربا تقریباً رو به غلظت می رود جوهر لیمو را اضافه کرده و در پایان دانه های هل را نیز در داخل مربا می ریزیم . این مربا بسیار زیباست . قطعات کدو حتماً باید در داخل شهد باشد تا شفاف و پر شهد بماند .
تذکر: در صورتی که آهک کاملاً سفید و خالص نباشد باید مقدار بیشتری از آن استفاده کرد (حدود 2 کیلو گرم)

hosein heidari بازدید : 41 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مواد لازم :
آلبالو 1 کیلو گرم ، شکر در صورتی که آلبالو ترش باشد 1-1.5 کیلوگرم

طرز تهیه :آلبالوها را تمیز کرده و پس از شستن در آبکش ریخته تا آب آن برود سپس هسته های آنرا جدا کرده و در ظرفی لعابی یا شیشه ای ریخته و شکر را در لابلای آن می ریزیم و 24 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم . روز بعد ظرف مربا را روی حرارت گذاشته ، از زمان جوش 15 دقیقه بجوشد ، کف آنرا می گیریم و ظرف مربا را خیلی سریع سرد می نماییم و 24 ساعت در یخچال نگهداری می کنیم . روز بعد در صورتی که غلظت شهد مربا کم باشد ، آلبالوها را با صافی از شهد جدا نموده و شهد آنرا می جوشانیم تا کاملاً غلیظ شود سپس آلبالوها را مجدداً در داخل آن می ریزیم و 24 ساعت دیگر در یخچال نگهداری می کنیم در صورتی که روز سوم مربا نیاز به جوشانیدن داشته باشد ، مجدداً مثل روز قبل 15 دقیقه می جوشانیم . در این روش دانه های آلبالو کاملاً گرد و خوش فرم در داخل شهد می ماند . مربای گیلاس نیز کاملاً شبیه آلبالو می باشد با این تفاوت که داخل مربای گیلاس از دانه هل و جوهر لیمو نیز استفاده می نماییم . زیرا گیلاس نسبت به آن شیرین است و احتمالاً شکرک خواهد شد .

hosein heidari بازدید : 87 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

مواد لازم :

سیب لبنانی زرد 1 کیلوگرم ، شکر 1.5 کیلوگرم، وانیل 0.5 قاشق چایجوری و یا دانه هل مقداری
جوهر لیمو در صورتی که سیبها شیرین باشد 3/1 قاشق چایخوری، لیمو ترش 2 عدد ، آب 3-4 لیوان

طرز تهیه : سیبها را پس از شستن یا به صورت پره های پرتقال یا بصورت حلقه حلقه در می آوریم . در صورتی که سیبها خیلی رسیده باشد مقداری از شکر لابلای قطعات سیب می پاشیم (جهت جلوگیری از سیاه شدن سیبها ، پس از پوست گرفتن روی سطح سیبها را آغشته به آبلیمو می کنیم ). آب و شکر را مخلوط کرده ، در ظرف مناسبی ریخته روی حرارت می گذاریم تا بجوشد (در صورتی که شکر تمیز و سفید نباشد ، قبلاً جرم آنرا با سفیده تخم مرغ می گیریم)، سپس قطعات سیب را در داخل آن ریخته و شعله را نسبتاً تند می کنیم تا مربا جا بیفتد . در پایان جهت خوش طعمی مربا وانیل یا دانه های هل را اضافه می نماییم .

 

hosein heidari بازدید : 66 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

برج حمل (فروردین)

بوسه های شما تند و سریع و بسیار پرحرارت هستند که نشانگر حس شهوتران و لذت طلب شماست، اما این احساس داغ و سوزان خیلی زود فروکش می کند.
====================
برج ثور (اردیبهشت)

بوسه های شما با تعلل صورت می گیرد اما بوسه هایی ژرف و با احساس هستند که پی در پی می آیند و می آیند و...
====================
برج جوزا (خرداد)

بوسه های شما با فوران خنده، لبخند و مسخره بازی قطع می شود.
====================
برج سرطان (تیر)

بوسه های شما گرم و لطیف است، و دوست دارید تا ابد به آن ادامه دهید...
====================
برج اسد (مرداد)

بوسه های شما پراحساس، همراه با چنگ زدن و گاز گرفتن است. هیچگاه موقع بوسیدن از بروز احساسات خود جلوگیری نمی کنید و دوست دارید دیگران شما را به این خاطر تشویق کنند.
====================
برج سنبله (شهریور)

بوسه های شما بسیار دقیق، ظریف و ماهرانه است و معشوقتان زمانی متوجه آن می شود که شما کارتان را تمام کرده اید.
====================
برج میزان (مهر)

آنقدر نگران وضعیت تنفستان هستید که نمی توانید خوب به بوسیدنتان بپردازید.
====================
برج عقرب (آبان)

شما خیلی زود از بوسیدن می گذرید و به سراغ......چیزی می روید که پشت سر آن برسد.
====================
برج قوس (آذر)

بوسه های شما غافلگیر کننده و خود به خودی هستند که باعث می شود معشوقتان بیشتر و بیشتر طلب کند.
====================
برج جدی (دی)

بوسه های شما لحظه ی خلاص شدن و آزادی از استرسی است که در طول روز اسیرتان کرده است.
====================
برج دلو (بهمن)

بوسه های شما خیس و با کثیف کاری همراه است و هنگام بوسیدن چشمانتان را باز نگاه می دارید!
====================
برج حوت (اسفند)

بوسه های شما رویایی، خیال انگیز، عاشقانه و ابدی است

hosein heidari بازدید : 45 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به راحتی میشه:دردفترچه تلفن کسی جایی پیداکرداما به سختی میشه درقلب او جایی پیدکرد

به راحتی میشه:درمورد اشتباهات دیگران قضاوت کرد اما به سختی میشه اشتباهات خودرا پیداکرد

به راحتی میشه:بدون فکرحرف زداما به سختی میشه زبان را کنترل کرد

به راحتی میشه:کسی را که دوستش داریم از خودبرنجانیم امابه سختی میشه این رنجش را جبران کنیم

به راحتی میشه:کسی را بخشید اما به سختی میشه ازکسی تقاضای بخشش کرد

به راحتی میشه:قانون را تصویب کرد اما به سختی میشه به اون عمل کرد

به راحتی میشه:به رویاها فکرکرد اما به سختی میشه برای بدست آوردن یک رویا جنگید

به راحتی میشه:هرروز از زندگی لذت برد اما به سختی میشه به زندگی ارزش واقعی داد

به راحتی میشه:به کسی قول داد اما به سختی میشه به آن قول عمل کرد

به راحتی میشه:دوست داشتن را بر زبان آورد اما به سختی میشه آن را نشان داد

به راحتی میشه:اشتباه کرد اما به سختی میشه از آن اشتباه درس گرفت

به راحتی میشه:یک دوستی را با حرف حفظ کرد اما به سختی میشه به آن معنا بخشید

ودر آخر:به راحتی میشه این متن را خواند اما به سختی میشه به آن عمل کرد...

 

 

hosein heidari بازدید : 55 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 یا به زبان عامیانه کریستال یک ماده قدرتمند، اعتیادآور، مخدر محرک و به شکل ترکیبى و مصنوعى است.کریستال دى متامفتامین هیدروکلرید

کریستال به شکل بزرگ و شفاف و مانند کریستال هاى واقعى و به رنگ هاى صورتى، آبى و سبز یافت مى شود.

این ماده همچنین در خیابان به اسامى «مت»، «تینا» و در بعضى مواقع «آیس» و «شیشه» شناخته شده است.

 

چه افرادى از این ماده استفاده مى کنند

افرادى که در کارنامه خود به دنبال تنوع هستند رو به این ماده مى آورند. کریستال اغلب به صورت تفریحى در مهمانى ها و براى بالابردن و وسعت دادن به لذات جنسى و در بعضى موارد براى بیدار ماندن مصرف مى شود.

 

چطور استفاده مى شود

مانند دیگر انواع متامفتامین ها، کریستال معمولاً به شکل هاى سیگارت، بلعیدنى، مایع خوراکى یا تزریقى و در موارد نادر حتى به صورت شیاف مقعدى استعمال مى شود. کریستال به شکل سیگارت یا تزریقى با شروع و حمله سریع تر بدن آثار تخریب کننده ترى دارد ولى متاسفانه استفاده از نوع سیگار و تنفسى شایع تر است تا جایى که در انگلستان فروش و عرضه پیپ هایى که براى استعمال کریستال مورد استفاده قرار مى گیرد ممنوع اعلام شد.

 

تاثیر کریستال

اثر کریستال هم مانند هر نوع ماده دیگرى در اشخاص مختلف متفاوت و وابسته به عواملى چون سایز، وزن، سلامت فرد، مقدار مصرف، روش استفاده، سابقه مصرف و اینکه آیا با ماده دیگرى استفاده مى شود دارد.همچنین عوامل محیطى تاثیر این ماده را در فرد تحت الشعاع قرار مى دهد.اینکه فرد به تنهایى یا در جمع و در مهمانى مواد مصرف کرده باشد مى تواند در این تجربه تاثیر بگذارد.

کریستال یا شیشه محرک بسیار قوى است که فعالیت هاى مرکزى سیستم عصبى را سرعت مى دهد. اگرچه گزارش کمى از مرگ و میر ناشى از استعمال مستقیم کریستال شده است ولى باید این نکته را مورد توجه قرار داد که این ماده بسیار اعتیادآور و نسبت به دیگر آمفتامین هاى دیگر از نظر اجتماعى، عاطفى، روانى و حتى تحرکى آسیب بیشترى به فرد وارد مى کند.

در بیمارانى که کریستال را به عنوان آمفتامین براى تحمل درد استفاده مى کنند علایم مشابهى با بیماران روانى پارانوئیدى و جنون جوانى مشاهده مى شود.

گاهى اوقات افرادى که به استعمال ماده تن در داده اند کریستال را به عنوان آمفتامین (مسکن) مصرف مى کنند. اگر فردى یک بار کریستال را به عنوان مسکن روانى تجربه کند به تجربه مجدد آن علاقه مند مى شود و کم کم به سوى این ماده کشانده مى شود.

استفاده دوز بالاى کریستال مى تواند موجب آسیب مهلک در رگ هاى مغزى و در نهایت مرگ شود دیگر تاثیرات فیزیکى معمول ناشى از استعمال کریستال شامل: خشکى دهان، افزایش سرعت تنفس، سردردهاى طاقت فرسا، حالت تهوع، تعرق بیش از اندازه بدن، سرگیجه، بالارفتن فشارخون، بالارفتن حرارت بدن ، تپش قلب، خشکى، سوزش و ترک لب ها، بزرگ شدن مردمک چشم، سیاهى رفتن چشم، لرزش دست ها و انگشتان مى شود. استعمال کریستال روى رفتار شخص نیز تاثیر مى گذارد: افزایش حرکت هاى فیزیکى، نوعى حالت سرخوشى ، ناآرامى، اضطراب و دلواپسى، پرخاشگرى، خشونت و رفتار خصمانه، بیخوابى شدید، حمله هاى ناگهانى هراس و اضطراب پارانویا (جنون سوءظن) همراه با توهم، نشاط و دلخوشى بیش از حد، پرچانگى، تکرار حرف ها و کارهاى ساده، تغییر ناگهانى در رفتار و گفتار و اختلال در درک،اختلال و بى نظمى در وظایف کلیه و ریه، بى اشتهایى و در نتیجه سوء تغذیه و کم وزنى مفرط ،عوارض قلبى. (حمله قلبى و نارسایى قلب به دلیل استعمال زیاد)

 

آمفتامین ها و دیگر داروهاى غیر قانونى

مشکلات و تاثیرات ناشى از استعمال ترکیب داروها قابل پیش بینى نیست. بعضى اوقات داروهاى کندساز (آن دسته که فعالیت هاى بدنى را از طریق تاثیر بر روى سیستم عصبى مرکزى کاهش مى دهد) همانند الکل بنزودیازپین ها به منظور خنثى کردن تاثیرات تحریک کننده کریستال مورد استفاده قرار مى گیرد. به هر حال استفاده از چند نوع داروى براى این منظور ممکن است منجر به استفاده مرتب و وابستگى به انواع داروها شود.

 

کریستال و روابط جنسى

استفاده از کریستال مى تواند نیاز و فعالیت جنسى فرد را به طور غیرعادى افزایش دهد. این به همراه دیگر تاثیرات استعمال این ماده ممکن است فرد را به قدرى بى توجه و از خود بیخود کند که فرد استفاده از وسایل حفاظتى پیشگیرى را فراموش کند و همچنین شخص را وادار به افراط در فعالیت هاى جنسى مى کند که قطعاً آسیب هاى غیرقابل جبرانى را به همراه دارد و امکان ابتلا به ویروس و دیگر بیمارى هاى مقاربتى را افزایش مى دهد.

 

کریستال و بیمارى هاى عفونى

بعضى از داروهاى ضد ایدز مى توانند مانع عکس العمل بدن در تجزیه کریستال شود و این موجب مى شود تا سطح پایدارى کریستال در سیستم گردش خون طولانى تر و بیشتر شود. استعمال کریستال با استفاده از پیپ یا به شکل سیگارت موجب سوزاندن و بریدن لب ها مى شود که احتمال سرایت انواع ویروس ها از جمله هپاتیت C را افزایش مى دهد. فضاى استعمال کریستال تزریقى نیز در احتمال آلودگى به هپاتیت C و ایدز موثر است به خصوص اگر سوزن، سرنگ و دیگر تجهیزات تزریقى (قاشق، صافى، شریان بند) مشترکاً استفاده شود. اگر مبتلایان به ایدز از کریستال به طور گسترده و در مدت زمان طولانى استفاده کنند تعداد ویروس ها در بدن آنها افزوده خواهد شد.

 

وابستگى

خیلى از کسانى که کریستال مصرف مى کنند این ماده را وابسته کننده توصیف مى کنند. مصرف کنندگان این ماده در ابتدا تشویق مى شوند کمى از این ماده را همراه داشته باشند تا در مواقع ناگهانى به دادشان برسد. با توجه به ماهیت وابسته کننده این ماده فرد از لحاظ روانى و فیزیکى به آسانى به آن وابسته مى شود. شخصى که از نظر روانى به کریستال وابسته شود بیش از هر چیزى در زندگى طالب آن مى شود. وقتى که بدن فرد با مخدرها سازگارى پیدا مى کند وابستگى فیزیکى اتفاق مى افتد و در این وضعیت فرد تدریجاً به عملکرد مواد مخدر در سیستم بدن عادت مى کند. بالارفتن سریع قدرت تحمل و وابستگى نسبت به کریستال و مصرف دوز بالاى این ماده براى رسیدن به تاثیر مطلوب از دلایل معمول مصرف عنوان شده است. حالت و حس آرامش و خلسه بى نهایتى که به دنبال مصرف متامفتامین ها در فرد ظهور پیدا مى کند اغلب موجب بروز میل بیش از حدى براى استفاده بیشتر از این ماده در شخص مى شود.

 

درمان

گزارش شده است که مردم کمتر طالب کمک هاى حرفه اى و تخصصى براى مشکلات ناشى از استعمال کریستال و متامفتامین ها نسبت به دیگر داروهاى غیر قانونى هستند. تحقیقات در زمینه پیدا کردن روش هاى درمانى مناسب براى کریستال و دیگر متامفتامین ها در کشورهاى مختلف دنیا ادامه دارد. درمان ها شامل روش هاى ویژه براى برخورد با مصرف کنندگان متامفتامین ها از ابعاد رفتارى و روانى است.

 

علائم ترک

افرادى که به یک باره استعمال کریستال را قطع مى کنند دچار علائم زیر مى شوند:

- افسردگى عصبى، خونسردى و بى علاقگى، خواب طولانى ، به هم ریختگى روحى، کم آوردن انرژى، سراسیمگى، توانایى محدود در دستیابى به لذت ها، اضطراب

افرادى که کریستال مصرف مى کنند، مى گویند که نوع افسردگى بعد از مصرف این مخدر مانند دیگر داروها نیست. نوعى ناتوانى و درماندگى و اختلال در الگوى خواب بر آنها حادث مى شود تا جایى که توانایى انجام وظایف و کارهاى روزمره فرد را مختل مى کند. اگر شما براى ترک نیاز به کمک دارید با یک دکتر مشکل خود را در میان بگذارید.

 

متامفتامین ها و رانندگى

پس از مصرف کریستال، رانندگى کردن بسیار خطرناک است، رانندگانى که تحت نفوذ و تاثیر این ماده هستند بیشتر مایل هستند که ریسک کنند. وقتى تاثیر این مخدر به تدریج از بین مى رود فرد دچار خستگى و گرفتگى شدید مى شود که این احتمال خطر را در رانندگى زیاد مى کند. رانندگى در هنگامى که راننده تحت تاثیر این گونه مواد باشد، غیرقانونى بوده و مجازاتى نظیر ابطال گواهینامه رانندگى، جریمه و زندانى را در پى دارد.

 

 

hosein heidari بازدید : 69 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

اگر هنگام صبح با سختی از خواب بیدار می‌شوید و با تمام وجود آرزو می‌كنید كه كاش یك ساعت دیگر را می‌توانستید در تختخواب خود سپری كنید،این مطلب را بخوانی...


همه ما برای بیدار شدن در هنگام صبح احتیاج به كمك داریم. برای بعضی‌ها صدای بلند زنگ ساعت می‌تواند مفید باشد و بعضی دیگر هم تا یك فنجان بزرگ چای یا فهوه غلیظ ننوشند نمی‌توانند خود را از بستر گرم و نرم رختخواب رها كنند. حدود 62 درصد از مردم بین 15 دقیقه تا یك ساعت زمان احتیاج دارند تا به طور كامل هوشیاری خود را به دست بیاورند و آماده انجام كارهای روزانه خود شوند. اما چرا این‌گونه است؟ تعدادی از متخصصان علوم خواب به این سوال پاسخ داده‌اند.

چرا برای تعدادی از مردم بیدار شدن از خواب سخت‌ترین كار جهان است؟


چرا سخت است از رختخواب بیرون بیایم؟

اگر هنگام صبح با سختی از خواب بیدار می‌شوید و با تمام وجود آرزو می‌كنید كه كاش یك ساعت دیگر را می‌توانستید در تختخواب خود سپری كنید، باید به دنبال دو دلیل اصلی باشید:


1- به احتمال بسیار زیاد شما دچار كمبود خواب هستید و در طول شب گذشته كمتر از میزان توصیه شده توسط كارشناسان یعنی بین هفت تا هشت ساعت خوابیده‌اید.


2- شاید هم این موضوع ناشی از به‌هم‌خوردن ریتم طبیعی بدن شما باشد.



بدن انسان به شدت به یكنواختی و برنامه‌ریزی علاقه دارد. علت بسیاری از خستگی‌ها در هنگام صبح این است كه ما برای خواب خود برنامه مشخصی نداریم. یعنی در ساعت مشخصی به رختخواب نمی‌رویم و در زمان مشخصی هم از خواب بیدار نمی‌شویم. این در حالی است كه بدن دارای یك ساعت طبیعی بسیار دقیق است كه از چند ساعت قبل از بیدار شدن به تدریج بدن را برای این كار آماده می‌كند. این حالت را می‌توان با روشن شدن كامپیوتر مقایسه كرد.



زمانی‌كه شما دكمه روشن شدن كامپیوتر خود را فشار می‌دهید، برای مدتی صداهایی از داخل آن می‌شنوید. چند صفحه مختلف روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند و سرانجام زمانی‌كه كامپیوتر مراحل آماده‌سازی خود را طی كرد، تصویر روی مانیتور نمایش داده می‌شود. بدن انسان هم در هنگام بیدار شدن شرایطی مشابه با این كامپیوتر دارد و اگر مراحل آماده‌سازی به درستی انجام نشود، آن‌گاه كسالت، خستگی، خواب‌آلودگی و حتی بیماری به سراغ فرد می‌آید.



از چند ساعت قبل از بیدار شدن ،خواب انسان سبك‌تر می‌شود، دمای بدن به تدریج بالا می‌رود و هورمون‌هایی در بدن تزریق می‌شوند كه انرژی لازم را برای بیدار شدن از خواب فراهم می‌كنند. اما اگر خوابیدن و بیدار شدن شما نظم نداشته باشد، بدن نمی‌تواند زمان بلند شدن را تخمین بزند و مراحل آماده‌سازی به درستی انجام نمی‌شود.

به این ترتیب صدای زنگ ساعت شما در فضای خانه بلند می‌شود اما شما هنوز برای بیدار شدن آماده نیستید و به همین دلیل احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌كنید. البته اگر تاكنون خواب منظمی نداشتید، خیلی نگران نباشید زیرا به راحتی می‌توان ساعت بدن را تنظیم كرد. اگر هر شب در یك ساعت مشخص به رختخواب بروید و حتی در روزهای تعطیل در یك ساعت مشخص بیدار شوید بعد از چند هفته، ساعت بدن شما هم تنظیم می‌شود.

به همین دلیل است كه بعضی از مردم همیشه پنج دقیقه قبل از به صدا درآمدن زنگ ساعت از خواب بیدار می‌شوند. فعالیت‌های بیولوژیكی در این افراد به خوبی تنظیم شده است و بدن آنها درست راس ساعت مشخص از خواب بیدار می‌شود.



دوباره نخوابید


اكثریت آدم‌ها بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت دكمه روی آن را فشار می‌دهند تا بین 10 تا 20 دقیقه دیگر بخوابند اما به اعتقاد كارشناسان این بدترین كاری است كه یك نفر ممكن است در هنگام صبح انجام دهد. علت این موضوع را باید در نیاز بدن به ساعات قبل از بیداری جست‌وجو كرد كه در آن ما برای بیدار شدن از خواب آماده می‌شویم. در حین ساعات آماده‌سازی خواب انسان سبك‌تر می‌شود تا بتواند راحت‌تر از خواب بلند شود.

اما اگر شما بعد از بیدار شدن، باز هم بعد از شنیدن صدای زنگ ساعت، آن را خاموش كرده و بخوابید، ممكن است خواب شما عمیق شده و باز هم به مراحل قبل از آماده‌سازی بازگردید. شما قرار نیست در حین خواب عمیق از خواب بیدار شوید، بلكه خواب شما باید به تدریج سبك شده و سپس در مرحله آخر آماده‌سازی چشمان خود را باز كنید.



نور را به خانه دعوت كنید


بیدار شدن و خوابیدن‌های مكرر در هنگام صبح تنظیم بدن را به هم می‌ریزد و حتی ممكن است باعث شود شما در كل روز احساس كسلی، سرگیجه، ناهوشیاری و خواب‌آلودگی داشته باشید. به همین دلیل كارشناسان معتقدند، بهتر است ساعت خود را درست در زمانی تنظیم كنید كه تصمیم دارید از خواب بلند شوید و به این ترتیب دیگر نتوانید به خودتان وقت اضافه برای خوابیدن بدهید.

همچنین بهتر است به محض بیدار شدن از خواب، پرده‌های خانه را كنار بزنید تا نور آفتاب به داخل اتاق‌تان وارد شود. نور آفتاب به طور طبیعی ساعت داخلی را به كار می‌اندازد و به بدن اعلام می‌كند كه هنگام صبح فرا رسیده است.



این یك هشدار است


تغییر حالت از خواب به بیداری وضعیت بسیار استرس‌زا و پرفشاری را برای بدن فراهم می‌كند. با اینكه شما در هنگام خواب كاملا بی‌حركت و آرام هستید اما تغییرات زیادی در بدن شما در حال رخ دادن است. برای مثال دمای بدن شما به تدریج كاهش پیدا می‌كند و فشار خون‌تان كم می‌شود. زمانی‌كه فرد بیدار می‌شود، بدن به طور ناگهانی احتیاج به فعالیت بیشتری دارد. به همین دلیل قلب باید شدیدتر از قبل شروع به كار كند و جریان خون در بدن سرعت بگیرد.

در حقیقت بدن برای آنكه خود را با این تغییرات وفق دهد احتیاج به زمان دارد و درست به همین دلیل است كه اكثر حملات قلبی در هنگام صبح رخ می‌دهند. اگر یك لخته كوچك در رگ‌های خونی شما قرار گرفته باشد، افزایش فشار خون بعد از بیداری ممكن است باعث حركت آن به بخش‌های حساس شده و خطر ابتلا به سكته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهد.



با خورشید قهر نكنید


تقریبا همه انسان‌ها روز فعال هستند. این به آن معناست كه آنها در هنگام شب می‌خوابند و در هنگام روز به كار و فعالیت می‌پردازند. همه ما دارای یك سیستم تنظیم‌كننده 24 ساعته هستیم كه احساس خواب‌آلودگی یا شادابی و فعالیت را در بدن ما تنظیم می‌كند. به طور طبیعی این سیستم بر اساس طلوع و غروب آفتاب تنظیم می‌شود.

گیرنده‌های حساس نوری كه در داخل چشم انسان قرار گرفته‌اند، به طور مرتب پیام‌هایی را به مغز و ساعت بدن می‌فرستند تا آن را تنظیم كنند. اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از مردم در هنگام خوابیدن یا بیدار شدن مشكل دارید، ضروری است كه زمانی از روز خود را در بیرون از خانه سپری كنید.



زمانی‌كه شما به نور خورشید نگاه می‌كنید، درست مانند آن است كه بدن‌تان به یك ساعت دیواری نگاه می‌كند تا كارهای روزانه خود را تنظیم كند. در حقیقت ساعت بدن می‌تواند با نگاه كردن به نور آفتاب خود را با وقت محلی منطقه‌ای كه شما در آن به سر می‌برید تنظیم كند. حال می‌توان توضیح داد كه چرا بدن شما بعد از وارد شدن به یك كشور دیگر به راحتی خود را با ساعت آنجا تنظیم می‌كند و حتی با وجود اختلاف ساعت، شما در آن كشور هم راس ساعتی كه به آن عادت كرده‌اید، از خواب بیدار می‌شوید؟



یكی از مشكلات زندگی امروزی این است كه بسیاری از ما به اندازه كافی از نور خورشید بهره نمی‌گیریم. خصوصا در فصل زمستان شما مجبورید در تاریكی از خواب بیدار شده و به سركار بروید. تعداد زیادی از ما با مترو به سر كار می‌رویم و در محیط كار نیز تا تاریك شدن هوا در یك اتاق به سر می‌بریم. در هنگام شب هم در تاریكی به خانه باز می‌گردیم و به این ترتیب فقط چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار می‌گیریم.



ژنتیك خودتان را بشناسید


تقریبا 10 درصد از مردم خوابی مشابه با مرغ و خروس دارند. آنها خیلی زود به رختخواب می‌روند و صبح‌ها هم زود از خواب بیدار می‌شوند. بعضی دیگر هم مانند جغدها زندگی می‌كنند كه دوست دارند تا ساعت‌ها بعد از نیمه شب بیدار بمانند و صبح روز بعد با ساعت زندگی خانه خود كلنجار بروند. بقیه مردم هم حالتی بینابین دارند و رفتارهایی مشابه با هر دو گروه از خود نشان می‌دهند. بعضی از مردم اصولا برای زندگی صبح آفریده نشده‌اند.



آنها در هنگام صبح احساس گیجی، كندی، بداخلاقی و كم‌تحركی دارند كه این حالت‌ها می‌تواند تا دو ساعت و حتی بیشتر ادامه پیدا كند. اما بعضی دیگر مانند فنر از رختخواب خود بلند می‌شوند و سراغ كارهای خود می‌روند. دانشمندان معتقدند این تفاوت‌ها كاملا ژنتیكی است و شما می‌توانید مشابه آنها را در بین پدر و مادرها و فرزندان آنها ببینید. ایده‌آل‌ترین حالت برای هر شخص این است كه بتواند زندگی و كار خود را با این خصوصیات ژنتیكی تنظیم كند. برای مثال افرادی كه خواب‌شان مانند جغدهاست در مشاغلی مانند نگهبانی در شب، پرستاری، پذیرش هتل‌ها و مانند آنها موفق‌تر هستند و در عوض گروه دیگر باید به دنبال مشاغلی باشند كه در صبح زود آغاز می‌شود.

hosein heidari بازدید : 65 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 


خداوند، موقعیت وحشتناك جهنم را بسیار هولناك ترسیم می كند، به گونه ای كه هفت بند انسان از شنیدن آن به لرزه می افتد و قلبها وحشت زده می شوند تا گمراهان و تجاوزگران از خواب غفلت بیدار شده و دست از گناه و معصیت بكشند و بدانند كه آفروزینه ی شعله جهنم انسانها و سنگها هستند.
(
یا ایّها الذین آمنوا قوا اَنفُسَكم و اَهلیكم ناراً وقودُها الناسُ والحِجارَةُ علیها ملائِكةٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یعصونَ اللهَ ما أمَرهُم و یفعلون ما یؤمَرون)_ (تحریم:6)
"
ای مؤمنان! خود و خانواده ی خویش را از آتش دوزخی بر كنار دارید كه افروزینه ی آن انسانها و سنگها است. فرشتگانی بر آن گمارده شده اند كه خشن و سختگیر و زور مند و توانا هستند. از خدا در آنچه بدیشان دستور داده است نا فرمانی نمی كنند و همان چیزی را انجام می دهند كه بدان مأمور شده اند".
دوزخ، اتشهای سیری ناپذیر دارد و هر چه در آن انداخته شود، فرو می بلعد و تا هنگامی كه در آن جای خالی وجود دارد، دایماً تقاضای افزون دارد.
(
یوم نقولُ لِجَهنَّمَ هَل امتلأتِ و تَقولُ هَلْ مِن مزید)_ (ق:30)
"
روزی به دوزخ خواهیم گفت آیا پر شده ای؟! و دوزخ می گوید: مگر افزون بر این هم هست".
مجاهد گفت: در اینجا سخنی و گفتگویی رخ نمی دهد، بلكه تمثیلی است برای بیان حال جهنم كه آنقدر پر می شود تا جایی خالی باقی نماند.
خوراكشان "زقوم" است و آن درختچه ای است بدبو و تلخ مزه از بدترین نوع درختان، خداوند در سوره ی صافات می فرماید:
"
آیا آن كه با آن بهشتیا را پذیرایی می كنند، بهتر است، یا درخت زقوم. ما آن را مایه ی رنج و محنت ستمگران كرده ایم. زقوم درختی است كه در ته دوزخ می روید. شكوفه و میوه ی آن انگار كله های شیاطین است. دوزخیان از آن می خورند و شكمها را پر و آكنده می سازند. سپس آب داغ كثیف و آلوده را بر آن می نوشند".
لباس دوزخیان از آتش است. خداوند در سوره ی حج می فرماید:
"
اینان كه دو دسته ی مقابل هم می باشند در باره ی (ذات و صفات) خدا به جدال پرداخته و به كشمكش نشسته اند. كسانی كه كافرند جامه هایی برای آنان از آتش بریده (و دوخته) شده است. از بالای سرهایشان (بر آنان) آب بسیار گرم و سوزان ریخته می شود. (این آب جوشان آن چنان در بدنشان نفوذ می كند كه) آنچه در درونشان است بدان گداخته و ذوب می گردد و هم پوستهایشان و تازیانه هایی از آهن برای (زدن و سركوبی) ایشان (آماده شده) است. هر زمان كه دوزخیان بخواهند خویشتن را از غم و اندوه عظیم آتش برهانند، بدان برگردانده شوند (و آمرانه بدیشان گفته می شودك) بچشید عذاب سوزان را.
ابو هریره (رض) حدیثی از پیامبر(ص) روایت می كند كه پیامبر (ص) فرمود: ان الجحیم لیصبُّ علی رؤسهم فیفذُ الحمیم حتی یخلصَ الی جوفهِ فیسلت ما فی جوفه حتی یُمرقَ من قدَمیه وهو الصّهر ثم یعاد كما كان.
گدازه های سوزنده ی جهنم بر سر جهنمیان ریخته می شود. این آب سوزان از پوست عبور كرده و به درون می رسد و تمام محتویات آن را بیرون می كشد تا اینكه به پاهایش برسد. این گداختن و ذوب كردن است. بعد به حالت اولیه برگردانده می شود.
آتش دوزخ از هر طرف جهنمیان را در بر گرفته و به محاصره ی خود در می آورد و دارای طبقات ولایه های متراكم است. خداوند در سوره ی اعراف می فرماید:
"
بیگمان كسانی كه آیات ما را تكذیب می كنند و خویشتن را بالاتر از آن می دانند كه بدانها گردن نهند، در های آسمان بر روی آنان باز نمی گردد و به بهشت وارد نمی شوند مگر اینكه شتر از سوراخ سوزن خیاطی بگذرد اینچنین ما گناهكاران را جزا و سزا می دهیم".
در سوره ی زمر می فرماید:
(
لهم من فوقهم ظُلَلٌ من النار و مِن تحتهم ظللٌ ذلك یخوِّف اللهُ بهِ عبادَهُ یا عبادِ فاتّقون)_(زمر:16)
"
بالای سرشان سایبانهایی از آتش و در زیر پاهایشان سایبانهایی از آتش دارند. این چیزی است كه خداوند بندگان خود را از آن می ترساند. پس ای بندگانم خویشتن را از (عذاب) من بپرهیزید".
جهنمیان نه می میرند و نه استراحت دارند ونه از زندگی آسوده برخوردار هستند.
(
و یَتَجنَّبُها الأشقی الذی یصلی النارَ الكبری ثم لایموتُ فیها ولا یحیی) _(اعلی:11-13)
"
و بد بخت ترین فرد از آن دوری خواهد گزید. آن كسی كه داخل عظیم ترین و (هولناكترین) آتش خواهد شد و بدان خواهد سوخت سپس در آن آتش نه می میرد ونه زنده می شود".
جهنمیان محروم از رحمت خدا و بی بهره از لقای پروردگارند.
(
كلا اِنّهم عن رَبّهم یومئذٍ لَمحجُوبون)
"
هرگز! هرگز! قطعاً آنان در آن روز از (رحمت) پروردگارشان محروم و مطرودند".
و این شدید ترین نوع شكنجه و عذاب می باشد. و در این باره پروردگار می فرماید:
(
ان الذین كفروا بآیاتِنا سوف نصلیهم ناراً كلّما نضجت جُلودُهُم بَدَّلناهم جلوداً غیرها لیذوقوا العذابَ اِنّ الله كان عزیزاً حكیماً)_ (نساء:56)
"
بیگمان كسانی كه آیات و دلایل ما را انكار كرده و انبیاء ما را تكذیب نموده اند بالاخره ایشان را به آتش شگفتی وارد می گردانیم و بدان می سوزانیم هر زمان كه پوستهای (بدن) آنان براین و سوخته شود پوستهای دیگری بجای آنها قرار می دهیم تا مزه ی عذاب را بچشند. خداوند، توانا و حكیم است".
در این آیه آمده كه: هرگاه پوست بدنشان سوزانده شود، خداوند پوستهای دیگری بجای آنها می رویاند و علتش این است كه رگهای عصبی كه احساس درد و سوزش می كنند، در زیر پوست قرار دارند و سایر عضلات و رگها و اعضای داخلی بدن چندان احساس درد نمی كنند به همین خاطرو پزشك به خوبی می داند كه سوختگی پوست و سطح بدن، درد و سوزش بسیاری دارد. اما سوختگیهای عمقی كه به رگها و درون بدن سرایت كرده، با وصف اینكه بسیار خطرناك و كشنده است، اما چندان دردناك و زجر آور نمی باشد.
خداوند پاك خطاب به ما بندگان می فرماید: هرگاه آتش جهنم پوستی را كه دارای سیستمهای عصبی است، بسوزاند، خداوند دوباره و پی در پی آن را باز می گرداند تا درد و عذاب و شكنجه ی بیشتری را بچشد و در اینجا حكمت خداوندی آشكار می شود، پس از آنكه انسان آن را بشناسد و "كان الله عزیزاً حكیما" خداوند قدرتمند و حكیم و داناست.
شدت هول و هراس و مصیبت به حدی است كه گناهكار آرزو می كند، خویشتن را به دوستان و آشنایان و... باز رهاند؛ ولی نه فدا كردن سود می بخشد و نه تمنا ها و آرزوها اثر بخش خواهد بود.
(
یَوَدُّ المجرمُ لو یَفْتَدی مِنْ عَذاب یومئذٍ ببنیه و صاحبته و اَخیهِ و فصیلتِهِ التی تُوؤیه و من فی الارض جمیعاً ثمَّ یُنجیه كلا)_ (معارج: 11-15)
"
شخص گناهكار آرزو می كند كاش می شد برای رهایی خود از عذاب آن روز، پسران خود را فدا سازد همچنین همسر و براردش را و حتی تمام كسانی راكه در روی زمین هستند (همگی را فدا كنند) تا اینكه مایه ی نجاتش شود".

 

hosein heidari بازدید : 74 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)


ابو هریره (رض) روایت می كند كه پیامبر (ص) فرمود: "ناركم هذه التی توقِدون جزءٌ من سبیعن جزاً من حرّ جهنّم، قالوا: واللهِ اِنْ كانتْ لكافیة یا رسول الله. قال: فانها فضلتْ بتسعه و ستین جزءاً كلهن مثلُ حرِّها".
آن آتشی كه شما بر می افروزید تنها یك جزء از هفتاد جزء جهنم است. گفتند: به خدا قسم، ای رسول خدا! تنها خودش برای عذاب كافی بود. فرمود: آتش جهنم شصت و نه جزء بر آن برتری دارد كه از لحاظ حرارت هر جزئش با آن برابری می كند.

hosein heidari بازدید : 61 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

دوزخ
وقتی كه پروردگار، برای بندگان نیكوكارش پاداش بهشت در نظر گرفته، بزه كاران و گناهكاران را به خاطر ارتكاب اعمال زشت و گناهان كبیره، با آتش دوزخ، سخت مجازات می كند.
جهنم خانه و محل عذاب است و نامهایی به شرح زیر دارد
:

1- هاویه
پرتگاه و محل سقوط اشیای است كه امكان مراجعت آنها وجو ندارد.
(
و اما من خَُفَّتْ موازینُهُ فاُمُّهُ هاویة وما ادراك ماهیة. نارٌ حامیة)_ (قارعه:8-11)
"
اما كسی كه ترازوی (حسنات و نیكیهای) او سبك شود مادر او پرتگاه (ژرف دوزخ) است و تو چه می دانی، پرتگاه دوزخ چیست و چگونه است؟! آتش بزرگ بسیار سوزانی است".

2- آتش سعیر
(
واعتدنا لهم عذاب السعیر)_ (ملك:5)
"
برای ایشان عذاب آتش سوزانی را آماده كرده ایم".

3- لظی (شعله ی خالص)
(كلا انها لظی نَزَّاعةً لِلشوی. تدعُو من اَدْبَرَ و تَوَلی. و جمع فأوْعی)_ (معارج:15-18)
"
هرگز! این آتش سوزان و سراپا شعله (دوزخ) است. پوست بدن را می كند و با خود می برد. به سوی خود می خواند (و نام می برد0 كسی را كه پشت (به فرمان خدا) كرده است و (از اطاعت او) روی گردان بوده است و دارایی را جمع آورده است و در خزینه ها نگاهداری كرده است".
یعنی به شدت پوست سر را می كند و هر اندامی را كه از حق و طاعت و فرمانبرداری پروردگار رویگردان بوده یا در صدد جمع آوری ثروت و حرص و ولع دنیا و انباشتن و خزینه كردن آن كوشش نموده است، به خود جذب كرده و می سوزاند.

4- سقر
(
ساُصلیهِ سَقَرَ و ماَدراك ما سَقَرُ لا تُبقی و لا تَذَرُ لوّاحةٌ لِلْبشر علیها تسعَةَ عشر) _(مدثر:26-30)
"
هر چه زودتر او را داخل دوزخ می سازیم و بدان می سوزانیم. تو چه می دانی كه دوزخ چگونه است؟! دوزخ نه می میراند و نابود می كند و نه رها می سازد. پوست تن را به كلی سیاه و دگرگون می سازد. نوزده (فرشته) بر آن گمارده شده اند".
یعنی، هر چه در آن انداخته شود، می سوزاند و چیزی از آن باقی نمی گذارد و بدن را سیاه و دگرگون می سازد.

5- حطمه (درهم شكننده و خرد كنند)
(لُینبذَنَّ فی الحطمة و ما ادراك ما الحطمة نارُ اللهِ الموقدةُ التی تطلِعُ علی الأفئدةِ اِنّها علیهم مُؤصدةٌ فی عَمَدٍ مُمَدّدَة)_ (همزه:4-9)
"
او بدون شك به خرد كننده و در هم شكننده ی (اعضا و اندام، گتش دوزخ نام) پرت می گردد و فرو انداخته می شود. تو چه می دانی كه حطمه چیست، آتش بر افروخته ی خدا است. آتشی كه بر دلها مسلط می شود. آن آتش ایشان را در بر می گیرد كه سر پوشیده و در بسته است. در حالی كه آنان در ستونهای درازی بسته می شوند".

 

hosein heidari بازدید : 77 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

سوار تاکسیم میگم آقا نگه دارید، میگه پیاده میشی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام باد لاستیکا رو چک کنم!

رفتم دم مغازه به یارو میگم قرص پشه داری؟ میگه واسه کشتنش میخوای؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ برا سردردش میخوام!!!

رفتم تو آپارتمان دارم گوشت قربونی بین همسایه ها پخش میکنم، یارو میپرسه نذریه؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ با خود گوسفنده مشکل داشتیم کشتیمش!!!

کمرم درد می کنه یه پارچه بستم بهش. داداشم میگه کمرت درد می کنه؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام ادای داداش کایکو رو در بیارم.

داریم ۱۰ نفری بازی شبکه ای میکنیم. اومده میگه جدی حال میده؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اسکولیم! عذاب داره اما میخوایم تهذیب نفس کنیم.

تو صف پمپ گاز منتظرم تا نوبتم بشه، یارو زده به شیشه میگه آقا شما هم می‌خوای گاز بزنی‌؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ من می‌خوام لیس بزنم !

رفتم بانک پول بگیرم. کارمنده میگه پول رو میبرین؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام وایسم اینجا هر کس رقصید بریزم رو سرش شاباش بدم.

رفیقم شمارمو می خواست، گفتم: یادداشت کن ۰۹۳۲

گفت : تالیا داری؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ همراه اول شماره خالی نداشت بهم تو تالیا خط داد

رفتیم غار علیصدر، به رفیقم خفاش نشون دادم. میگه وای خفاشه؟!

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بتمن بود. اجاره خونه گرونه اینجا سکونت دارن فعلا!!!

با دوستم سه ساعت تو صف نونوایی وایساده بودیم صف ۴۰ متری نوبتم شده. یارو میگه نون می خوای ؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ تا الان قطار بازی می کردیم واگن آخرم بودیم

رفتم نوشابه بخرم به یارو میگم اینکه تاریخش مال دو سال پیشه. میگه : یعنی فاسد شده ؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ مونده جا افتاده

دارم از گرما میمیرم، خودمو مثله چی دارم باد میزنم. بابام میاد میگه چیه ؟ گرمته ؟؟؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم حداکثر سرعت چرخش مچم رو امتحان میکنم

تو دستشویی به خواهرم میگم آفتابه رو میدی؟ میگه میخوای خودتو بشوری؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام آبش کنم بذارم تو یخچال

به یارو راننده میگم. آقا اگه میشه یکم سریعتر. الان هواپیما میپره

میگه، به سلامتی مسافرین؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ فندک هواپیما دیشب دستم جامونده، میرم بدم به رانندش

رفتم بالای برج میخواستم خودمو بندازم پایین، یارو میگه میخوای خودکشی کنی؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم ببینم سرعت صفر تا صدم از این بالا تا پایین چقدر میشه، بجای پروژه بدم دانشگاه

رفیقم میگه اگه با گوشی برم تو اینترنت از شارژم کم میشه؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ از ذخیره ارزی کشورهای عضو اپک کم میشه

رفتم سم بخرم واسه سوسک، یارو میگه میخواین سریع بمیره؟!

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام شکنجش کنم ازش اعتراف بگیرم!!!

دم دستشویی عمومی واستادم تا نفر قبلی بیاد بیرون،

اومده بیرون، میبینه دارم پیچ و تاب میخورم میگه دستشویی داری؟؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم با صدای موزیکی که نواختی تمرین رقص عربی میکنم!

رفتیم رستوران، میگم ۲تا جوجه لطفا. میگه جوجه کباب؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ ازین جوجه رنگیا، یه قرمز بدین یه سبز

به اپراتور اداره میگم لطفا شماره فلانی رو برام بگیر.میگه گرفتم وصل کنم؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ فوت کن، قطع کن

زنگ زدم ۱۱۵، میگه آمبولانس میخواین قربان؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه پلیس ۱۱۰ میخوام، بقیش هم آدامس بدین!

به مامانم میگم من میرم کارواش، میگه ماشینم میبری؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم میرم اونجا دوش بگیرم

یارو اومده می‌بینه همکارم توی اتاق نیست. باز می‌پرسه خانم فلانی نیست؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ هستن. افتادن پشت اون کمد. با خط‌کش بزن در بیاد

مگس کش دستمه. مامانم میگه میخوای مگسا رو بکشی؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام رهبری ارکسترشون رو بکنم سمفونی بتهوون بزنن

حواسم نبود با صورت رفتم تو در. یارو میگه ندیدیش؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ من دارکوبم می خوام با منقار یه سوراخ برا خودم باز کنم برم تو

رفتم دکتر میگم: دو روزه بدنم خیلی درد میکنه!بعد از ۱۰ دقیقه معاینه میگه: میخوای واست دارو بنویسم؟!

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوای واسم دعا بنویس تا خوب بشم!!!

زنگ زدم میگم مامان بیا منو گرفتن … میگه خاک تو سرم, گشت ارشاد؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ مرکز نخبگان ایران

حدود ۳ صبح بود رفتم سر یخچال پارچ آب رو برداشتم آب بخورم.

دوستم بلند شده میگه می‌خوای آب بخوری ؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تو خواب یادم افتاد به گلا آب ندادم می‌خوام بهشون آب بدم

سوار تاکسیم میگم آقا نگه دارید. میگه پیاده میشی؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام باد لاستیکا رو چک کنم…!

با گل رفتم بیمارستان. نگهبان میگه گل برای مریضتون آوردین؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم خواستگاری تو با این سیبیلات

رفتم صندلی بخرم واسه کامپیوتر. یارو گفت : راحت باشه؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ خار داشته باشه.

دارم تو حیاطمون موتورمو تعمیر میکنم به مامانم میگم دستمال بیخودی داری؟

میگه میخوای موتورتو تمیز کنی؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام هل هله کنان برم تو کوچه کردی برقصم

یه طوطی گرفتم. فامیلمون اومده میگه طوطیه؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ یا کریمه یه کم با فتوشاپ تغییرش دادم

داشتم تلویزیون میدیدم.

بعد مادر بزرگم اومده کانال رو عوض کرده بهد به من میگه داشتی میدیدی؟؟؟!!!

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشتم گرمش میکردم تا شما بیای ببینی!!!

رفتم واسه استخدام. یارو میگه اومدی واسه استخدام؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم ببینم کی استخدام می شه ازش شیرینی بگیرم!

میگم بابا… تصمیمم رو گرفتم… می خوام زن بگیرم

میگه میشناسیش؟ میگم آره.

میگه مجرده؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ منتظرم شوهرش رضایت نامشو امضا کنه بریم خواستگاری

دستمو بلند کردم از استاد سوال کنم.

میگه شما سوال داری؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ خواستم خطوط کف دستمو بهت نشون بدم فالمو بگیری

رفتم پیژامه رو از کمد برداشتم پوشیدم. بابام میگه از تو کمد برداشتی؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ گذاشته بودم تو یخچال تابستونیه پیژامه تگری بپوشم خنک شم

زنگ زدم میگم مامان بیا منو گرفتن، میگه خاک تو سرم پلیس؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ مرکز نخبگان ایران!

طوطی گرفتم فامیلمون اومده میگه اااااااااااااااااااااااا طوطیه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ یا کریمه یه کم با فتوشاپ تغییرش دادم!

به رفیقم میگم شارژر سوزنی داری؟ میگه می خوای موبایلتو شارژ کنی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام دگمه لباسمو باش بدوزم!

به رفیقم میگم چه خوب می‌شه اگه جور شه واسه جامِ جهانی‌ بتونیم بریم برزیل، میگه بریم بازیها رو ببینیم؟!

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دیوید ویا داره خداحافظی می‌کنه، اسپانیا مهاجمِ خوب می‌خواد…!!!

میگم آقا شهید همّت کجاس؟ میگه بزرگراه شهید همّت؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ می‌خواستم خودشو پیدا کنم یه خانواده‌ای رو از نگرانی در بیارم!!!

به استاد میگم لطفا کمکم کنید دارم مشروط میشم. میگه نمره میخوای؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ نظر شما رو در مورد مقدار و جنس خاکی که باید بریزم تو سرم میخوام!

سوار تاکسی شدم رسیدیم سر خیابون. گفتم مرسی. آقا می گه پیاده می شین؟

می گم پـَـَـ نــه پـَـَــــ خواستم بین مسیر یه تشکر ناغافلی کرده باشم جو از سنگینی درآد

مراقب جلسه کارت دانشجوییمو گرفته عکسمو دیده می گه خودتی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ عکس رضاخان رو گذاشتم جولو چشمام باشه

دوستم پاش تو گچه، یارو میگه شکسته؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ پاشو گچ کرده که از شهرداری عوارض نوسازی بگیره

به استاد میگم امتحان میان ترم رو بندازید عقب، میگه یعنی یه روز دیگه؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ ساعت ۲۳:۵۹:۵۹ ثانیه امشب!!!

میگه دگرگونی یعنی همون تغییرکردن و متغیر شدن؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ یعنی این گونی نه، یک گونی دیگه!

دوستم دماغشو عمل کرده، یارو بش میگه دوستت بینی عمل کرده؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشته مترو سوار میشده لای در گیــــــرکرده!

دارم حرف میزنم هی زبونم میگیره، بابام میگه:چته زبونت بند اومده؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام حرف بزنم اینجا بد آنتن میده!!!

دم کوه زنگ زدم به دوست دانشگام میگم بجنب بچه ها همه جمع شدند منتظر توایم!

میگه بچه های خودمون؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بچه های شیرخوارگاه آمنه رو میگم که منتظرند بیای ژانگولر بازی از خودت درآری بخندند

تو یه ساختمون نیمه کاره با کلاه ایمنی وایسادم

کارگره میگه مهندس کلاه گذاشتی آجر تو سرت نخوره؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام آقای ایمنی بیاد با هم کلیپ انیمیشن بازی کنیم

برنامه آشپزی تلویزیون:

خانم آشپز: حالا سینه مونو میزاریم گرم بشه.

شجاعی مهر: منظورتون سینه مرغه؟

خانم آشپز:پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام سینه خودمو گرم کنم

در آسانسورو باز کرده کوبونده تو سر من از درد اشکم در اومده میگه آخی دردت اومد؟؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ دیدم شب جمعه اس به یاد مرده هامون افتادم یه دیده ای تر کردم!!!

می خواستم به یکی از دوستام زنگ بزنم شمارشو یادم نمیومد به گوشی نیگا می کردم شاید یادم بیاد. بعد خواهرم اومده میگه می خوای زنگ بزنی؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ با تلفن مسابقه زل زدن گذاشتیم ببینیم کی کم میاره!

پیک پیتزایی میاد در میزنه. یارو میگه پیتزا آووردی؟!؟!؟

میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم آشغالاتونو ببرم

نصف صورتم ورم کرده رفتم دکتر، دکتره می گه آبسه کرده؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ باده اون ور صورتم خوابیده!!!

اومدم به بابام میگم بابا پول بده، میگه مگه پولات تموم شده؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ با اون یه ذره پول تو جیبی رفتم یه بنز خریدم، بقیشم گذاشتم بانک!

میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ با اون دست فرمونت میخوای پول بنزم بهت بدم لابد؟!!!

میگم شما هم مگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ رو بلدی؟!میگه پـَـَـ نــه پـَـَــــ ! فقط تو بلدی !!!

hosein heidari بازدید : 63 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

ابن مسعود روایت می كند كه پیامبر (ص) فرمودند: "آخرین فردی كه به بهشت می رود، مردی است كه یكبار به سوی آن می رود و یكبار به عقب بر می گردد و گاهی آتش پوستش را فرا خواهد گرفت و وقتی كه جسته و گریخته از آتش عبور كرد به سویش می نگرد ومی گوید: خجسته باد نام خدای یكه مرا از دست تو رهاند. خداوند چیزی به من بخشید كه حتی به اولنی و آخرین نبخشیده است. درختی را برایش افراشته می گرداند. می گوید: پروردگارا! مرا بدان درخت نزدیك گردان تا از سایه اش بهره مند و از آبش سیراب گردم. خداوند می فرماید: ای فرزند آدم (ع)! چنانچه این درخواستت را بپذیرم، آیا درخواستهای دیگری را ارائه نمی دهی؟ می گوید: خدایا! چیز دیگری از تو نمی خواهم و تعهد می دهد كه چیز دیگری درخواست نكند و پروردگار، عذرش را می پذیرد، چون (می داند) هر چه را بیند، نمی تواند بر آن صبر پیشه كند. او را به درخت نزدیك می سازد تا از سایه اش بهره مند گردد و از آبش بنوشد. بعد، درختی زیباتر و نیكو تر از درخت اولی پدیدار می گردد. می گوید: پروردگارا! مرا به این درخت نزدیك گردان تا از سایه اش بهره گیرم و از آبش بنوشم و دیگر غیر از آن چیزی از تو نخواهم. پروردگار می فرماید: ای فرزند آدم! مگر با من پیمان نبستی و چیز دیگری را در خواست نكنی؟ اگر این را به تو ببخشم، از كجا معلوم خواسته ی دیگری پیش نیاری؟ باز با او عهد می بندد، چیز دیگری نخواهد. و پروردگار، عذرش را می پذیرد، چون (می داند) او هر چه را ببیند، شیكباییش را از دست داده، نمی تواند برایش صبر كند. بدان نزدیكش می گرداند. از سایه اش بهره می گیرد و از آبش می نوشد. سپس در (باب الجنه) درختی بسیار زیباتر و نیكو تر از آن دو پدیدار می گردد. می گوید كه پروردگارا! مرا بدان نزدیك ساز تا از سایه اش بهره مند گردم و از آبش بنوشم. و دیگر هیچ چیز او تو درخواست نمی كنم. خداوند می فرماید: ای فرزند آدم! مگر تعهد ندادی كه چیز دیگری را از من نخواهی؟ گوید: آری. خدایا! چیز دیگری را از تو درخواست نمی كنم. و پروردگار عذرش را می پذیرد. چون (می داند) كه بنده اش تاب مقاومت و صبر كردن را از دست داده است. پس بدان نزدیكش می گرداند. هنگامی كه بدان درخت نزدیك شد، سر و صدای بهشتیان را می شنود. می گوید: ای خدای من داخل بهشتم گردان. می گوید: ای فرزند آدم! خواسته ات كجا پایان می یابد. مگر می خواهی به اندازه ی دنیا و مانندش را به تو ببخشم. می گوید: خدایا! تو پروردگار جهانی. آیا ریشخندم می كنی؟ ابن مسعود خندید و گفت: از من نپرسیدید كه چرا خندیدم؟ گفته شد، چرا خندیدی؟ گفت: پیامبر(ص) هم این چنین خندید. و از پیامبر پرسیدند، چرا خندیدی؟ فرمود: به خاطر خندیدن پروردگار هنگامی كه گفت: تو پروردگار جهانی و آیا ریشخندم می كنی؟ می فرماید: خیر، به تو ریشخند نمی كنم، ولی بر آنچه كه بخواهم، توانایم. (این حدیث را مسلم روایت كرده است).

hosein heidari بازدید : 47 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دوستم می گم: لطفاً ترمز کن می خوام چند لحظه برم بانک و برگردم!

می گه: می خوای بری پول ور داری؟

می گم: پ نه پ می خوام برم 3000 میلیارد تومن اختلاس کنم

***

معلم به دانش آموز می گه: پسر جان برای چی توی کلاس خوابیدی؟ مگه این جا رختخوابه؟

دانش آموز می گه: پ نه پ مجلس شورای اسلامیه!

***

کسی از کوچه داشته رد می شده که می بینه یه نفر داره از دیوار یه خونه می ره بالا. بهش می گه: آهای آقا! داری چی کار می کنی؟ داری میری دزدی؟

دزده می گه: پ نه پ دارم می رم سفارتخانه ی انگلیسو تسخیر کنم.

***

یه صخره نورد به یه صخره ی بلند می رسه. می بینه دو نفر دارن می رن بالا. خوب نگاه می کنه و خطاب به یکی شون می گه: ایرج...! تویی این همه رفتی بالا؟

ایرج می گه:‌ پ نه پ نرخ تورم ام!

صخره نورد می گه: پس اون یکی کیه؟

ایرج می گه:‌ لابد اونم نرخ بیکاریه!

صخره نورد می خنده و می گه:حالا نظرت در باره ی من که این پایین وایسادم چیه؟

ایرج می گه: راستی! تو مسعودی؟

صخره نورد می گه: پ نه پ من رشد و توسعه ی اقتصادی ام.

 

hosein heidari بازدید : 64 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

رفتیم بلیت کانادا بگیریم زنه میگه سیاحتیه؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ زیارتیه میخوام برم امامزاده ریچارد

رفتیم سر خاک یکی از فامیلامون ساکت نشستیم پسر خاله ام میگه ساکتی!!! پــــ نه پـــــــ بلند شم برات سیا نرمه نرمه رو بخونم

یارو عکسمو دیده میگه:اااا دماغ خودته این؟
پـَـَــــ نــه پـَـَــــ دماغ اجدادمه که بینی به بینی، نسل به نسل منتقل شده الان رسیده به من!!!!

با دوستم رفتیم تو یه مغازه ی شلوغ که عسل طبیعی میفروشه؛ نوبت ما که میشه طرف میگه:شمام عسل میخواین!؟ ، پـَـَـــ نــه پـَـَـــ دوتا زنبوریم اومدیم استخدام شیم

تو بهشت زهرا دنبال قبر یکی می گشتیم. یه ادم خوشحال اومده داره با ما رو سنگ قبرا رو می خونه. بعد میگه دنبال قبر کسی می گردین؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ دستیار عزرائیلم اومدم ببینم کسی زود تر از موقع نمرده باشه

زنگِ خونه رو میزنم مامانم میپرسه میخای‌ بیایی تو ؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ می‌خوام ببینم اف ف سالمه یا نه

صبح رفتم کنکور بدم .مراقب میگه تو هم اومدی کنکور بدی؟ پـَـَـ نه پـَـَـ اومدم اینجا برم دسشویی

ماشینم بنزین تموم کرد وسط جاده، واستادم دم جاده با پیت بنزین یکی ۲ لیتر بنزین از ماشینش بهم بده که فقط خودمو برسونم به یه پمپ بنزینی، یکی زد بقل گفت آقا بنزین برای ماشینت می‌خوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ می‌خوام باهاش خودمو آتیش بزنم

رفتیم پایگاه انتقال خون میگه شمام اومدین خون بدین؟ پـــ نه پــ ما پشه ایم اومدیم مهمونی...!!!

ساعت ۵-۴ صبح زنگ زده..گوشی رو برداشتم به زور دارم جواب میدم..میگه خواب بودی؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ داشتم سر گلدسته مسجد محلمون اذان میگفتم صدام گرفته

خونمون رو عوض کردیم به بابام میگم کی واسه خونه خط میگیری؟
میگه خط تلفن؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ خط نستعلیق روزی دوبار هم از روش بنویسیم

برای طرح یه شکایت رفتم کلانتری طرف می گه از کسی شکایت دارین ؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدم فرار مایکل اسکافیلد رو از فاکس ریور گزارش کنم

تو این گرما که سگ تب میکنه رفتم سوپر مارکت میگم یه ایستک بدید یارو میگه خنک باشه؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ گرم بده میریزم تو نعلبکی خنک بشه!

بعد از چهار ساعت از کنکور تو هوا ۴۰ درجه اومدم خونه خواهرم میگه خسته‌ای؟ اگه نیستی منو ببر یه جایی میخوام خرید کنم.
پـَـَـ نــه پـَـَــ. نه خسته نیستم تو جلسه کنکور لحاف دشک انداخته بودم داشتم قلیون میکشیدم

داریم لوازم میزاریم توی ماشین که بریم مسافرت
همسایمون میگه دارید میرید مسافرت؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ قراره از امشب توی ماشین زندگی کنیم

به مامانم میگم قوری کجاست؟ میگه میخوای چای بخوری؟!
پــَ نه پــــــَ میخوام دست بکشم روش شاید غولی چیزی ازش درومد!!

رفتم فروشگاه میگم سیخ داری؟
میگه برا کباب؟
پـ ن پـ برا خاروندن دیافراگمم از تو دهنم می‌خوام

کارت سوخت ماشینو برداشتم دارم میرم بابام میگه میری بنزین بزنی؟؟؟ . . . پـَـَـ نــه پـَـَــ میرم آب هویچ بریزم تو باکش نور چراغاش زیاد شه



مرغ عشقم مرده و درحالی که پاهاش روبه بالاس افتاده کف قفس. دوستم اومده می‌گه: اِ مرغ عشقت مرد؟ بهـــش گفتم: پـَـَـ نــه پـَـَــــ کمر درد داشته دکتر گفته باید طاق باز دراز بکشه کف قفس

ماشین رو بردم سرویس، میگم فـــیلترش هم بذار، میگه فـــلتر هوا؟
پ نه پ فیلتــر شکن بذار ماشین شبا بتونه بیاد فیس‌بوک

یارو تو مترو داره چراغ قوه می‌فروشه، صداش کردم اومده میگه چراغ قوه میخوای؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ یه لقمه میرزاقاسمی آوردم واسه ناهارم تنهایی نمی‌چسبید گفتن بیای باهم بخوریم

داداشم گفت چرا بال بال میزنی؟ چیزی پرید تو گلوت؟ گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم خودم رو آماده پروار می‌کنم


به دوستم میگم ببین تن ماهی تاریخ انقضاش کیه؟ میگه یعنی تاریخ خراب شدنش؟ گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تاریخ عروسی ننه بابای ماهی‌اس میخوام واسشون جشن سالگرد بگیرم


تو آشپزخونه استکان و قندون از دستم افتاد شکست با صدای خفن. مامان اومده میگه چیزی شکوندی؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ شیشه نازک تنهایی دلم بود منتها صداش رو گذاشتم رو اکو حال کنین


بنده خدا چاقو خورده در حد بنز داره ازش خون میره بردیمش اورژانس پرستار میگه اوردین بستری کنین؟
میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ اوردیم خون بده بریم


کله صبحی رفیقم می‌خواست بیاد درس بخونیم بهش زنگ زدم گفتم دوتا نونم بگیر بیار
گفت واسه صبحونه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ واسه ذخیره سازی تو روزای سخت زمستون

خواهرم از بیرون میاد خونه... می‌بینه پشت سیستمم... میگه کامپیوتر روشن کردی؟؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ دکتر گفته بشین جلوی مانیتور خاموش زل بزن بهش واسه چشات خوبه...!

میری مسجد وضو بگیری تا نماز بخونی میبینی یه آقایی می‌رسه میگه پسر جان وضو میگیری میگی پـَـَـ نــه پـَـَــــ میخوام قزل الا صید کنم


نون بربری خریدم همسایمون منو دیده میگه نون بربریه؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ لپ‌تاپ جدیدمه طرح بربری تولید شده

تو لباس فرم منو دیده میگه سربازی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــ عضو سیاه لشگر سریال مختارم محل فیلم برداری رو گم کردم

ساعت ۷ صبح رفتم برا امتحان دانشگاه نگهبانه می‌پرسه امتحان داری؟ میگم پــَ نه پــَ اومدم خمیر بگیرم بدم دست نونوا

در پارکینگ و باز کردم برم تو یارو اومده جلوش پارک کرده میگه می‌خوای بری تو؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ درو باز کردم هوای کوچه عوض شه

تو هواپیما نشستم دارم دعا می‌خونم بغل دستیم می‌گه دعا می‌کنی سالم برسی؟
پـَـَـ نــه پـَـَــــ دوست دارم صحنه سقوط هواپیما رو از نزدیک ببینم دعا می‌کنم سقوط کنیم


از بالا در دارم میام تو خونه بابام از راه رسید میگه باز تو کلید یادت رفت؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ دارم آمادگی جسمانیمو تست می‌کنم امشب می‌خوایم بریم سرقت!!!

یکی‌ زنگ زده میگه شما فرشادین میگم نه میگه پس اشتباه گرفتم؟ پـَـَـ نــه پـَـَـــ من فرشادم صدای تورو شنیدم الزایمر گرفتم یادم نیست
!!!

زنه شیکمش اومده جلو، رفیق ما میپرسه این حامله س؟؟ پـَـَـ نــه پـَـَـ این زن آقا گرگه‌اس، شنگول رو خودش خورده، منگول رو داده شوهرش


تا کمر رفتم تو موتور ماشینم که ببینم چه مرگشه، رفیقم اومده میگه داری تعمیرش میکنی؟
پــــ نه پـــــ دارم با گِیج روغن درد و دل می‌کنم!!

اومده از خواب بیدارم کرده میگه خوابی؟

پـــــ نه پــــ دوستم چشم گذاشته منم رفتم زیر پتو قایم شدم نصف شبی


حسینی بای دست پسره رو گرفته میگه با یاد چی میری کنکور بدی؟ پسره میگه با یاد خدا.....پـَـَـ نــه پـَـَــــ بگه به یاد دوست دخترم میرم سر جلسه

با دوستم رفتیم دکتر واسه عمل بینیش دکتر میگه میخوای بینیتو کوچیک کنی؟ پـَـَـ نــه پـَـَــــ اومدیم بکوبیمش ۳ طبقه بسازی
!!!

کامپیوترم یه ویروس گرفته بود رفتم کلی پول آنتی ویروس اورجینال دادم بعد سه ساعت اسکن ویروسه رو پیدا کرده پیغام داده
:
آیا مطمئن هستید که می خواهید این ویروس را حذف کنید؟

پـَـَـ نــه پـَـَــــ می خوام ازش نگهداری کنم بزرگ بشه، بشه عصای دستم نور چشام

رفتیم بلیت کانادا بگیریم زنه میگه سیاحتیه؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ زیارتیه میخوام برم امامزاده ریچارد

hosein heidari بازدید : 41 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی و کرم‌هابدون مشورت با پزشک برای پنهان کردن منافذپوست نه تنها کار درستی نیست بلکه عاملی برای تشدید مشکلات پوستی است.

آغاز بلوغ برای خیلی از دختران و پسران سن بحرانی است که خیلی از آنها به تغییرات بدنی و پوستی خود حساسیت بیشتری پیدا می‌کنند و همیشه نگران ظاهر خود هستند. با شروع بلوغ علاوه بر تغییرات جسمی و بدنی، تغییرات زیادی در پوست نوجوانان مخصوصا پوست صورت آنها ایجاد می‌شود که چون بیشتر در معرض دید دیگران و حتی عامل قضاوت ظاهری است، در صورتی که پوست صورت دچار مشکلاتی باشد، ممکن است سبب نگرانی و ناراحتی نوجوان شود...

 

یکی از این تغییرات پوستی، وجود منافذ پوستی بیش از حد باز است که می‌تواند ظاهری نازیبا را در پوست صورت ایجاد کند.

این منافذ آزاردهنده

قبل از رسیدن به سن بلوغ منافذ پوستی در دختران و پسران به یک اندازه است و اگر این منافذ با هم اختلافی داشته باشند به دلایل ژنتیکی است اما معمولا با هم تفاوتی ندارند اما بعد از بلوغ و بعد از ترشح هورمون‌ها مخصوصا هورمون آندروژن، فعالیت بیشتری پیدا کرده و روی غدد چربی تاثیر مستقیم گذاشته و این غدد بزرگ و ترشح آنها بیشتر می‌شود. در مردان بعد از بلوغ ترشح این هورمون بیشتر از زنان است. به همین دلیل مردان پوست چرب‌تری دارند. غیر از هورمون آندروژن که مهم‌ترین عامل موثر در غدد چربی است، عوامل ژنتیکی هم سبب می‌شود تا افراد نسبت به این هورمون حساسیت بیشتری پیدا کنند.

وقتی منافذ بسته می‌شود

منافذ پوستی حالتی طبیعی برای پوست است اما بزرگ یا کوچک بودن آنها بسته به عوامل هورمونی و استعداد ژنتیکی است. اما انسداد این منافذ پوستی باعث می‌شود تا چربی بیش از حد بدن از آن خارج نشده و ترشحات در زیر پوست باقی بمانند و ایجاد عفونت کرده یا جوش‌های چرکی را به وجود آورند بنابراین استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی و کرم‌ها بدون مشورت با پزشک برای پنهان کردن این منافذ نه تنها کار درستی نیست بلکه عاملی برای تشدید مشکلات پوستی است.

راهی برای درمان

بهترین راه کاهش دادن اندازه این منافذ کم کردن تعریق و کاهش چربی‌سازی بدن است بنابراین می‌توان بخشی از چربی‌سازی بدن را که تحت تاثیر رژیم غذایی است، با کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کردنی کاهش داد. کاهش تعریق راه دیگری برای کنترل اندازه این منافذ است اما بخشی که مربوط به هورمونی‌ها و ژنتیک باشد، قابل تغییر نیست.

چرب بودن پوست را به طور موقت و نه دایم می‌توان کنترل کرد. با شستشوی به اندازه و البته نه زیاد پوست یعنی روزی 2 تا 3 بار با صابون‌های اسیدی می‌توان کمی از چربی پوست را کاهش داد. شستشوی زیاد پوست سبب خشک شدن و فعالیت بیشتر غدد چربی و در نتیجه تولید چربی بیشتر می‌شود. پس از شستشو و در فواصل صابون زدن نیز می‌توانید از لوسیون‌های چربی‌زدا استفاده کرده و با پنبه‌ روی منافذ بمالید. با افزایش سن و بعد از 30 تا 35 سالگی به طور طبیعی با کاهش فعالیت هورمون‌ها از شدت تعریق و تولید چربی کاسته شده و این منافذ خود به خود کوچک‌تر می‌شوند.

 

جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه اولین قدم ایجاد جوش‌های جوانی در کسانی است که پوست چرب دارند و در سنین بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی شایع هستند. جوش‌های سرسیاه، جوش‌های معمولی سربسته‌ای هستند که به علت تنگی منافذ پوست به بیرون تخلیه نمی‌شوند. این جوش‌ها به دلیل تجمع چربی به وجود آمده و در مردان شایع‌تر هستند.

 

جوش‌های سرسیاه تحت عنوان کومودون‌های باز اولین گام برای ایجاد جوش بوده و قبل از اینکه باکتری‌ها خلل و فرج و روزنه‌‌های پوست را مورد حمله قرار دهند، تشکیل می‌شوند. بعد از آن ممکن است جوش قرمز و جوش چرکی ایجاد شده حتی به شکل کیست نمایان شود. افزایش بیش از حد چربی به مسدود شدن روزنه‌های پوستی منجر شده که متعاقبا به ایجاد توده‌ای از چربی منجر می‌شود که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد به رنگ سیاه تبدیل می‌شود. استفاده از برخی کرم‌ها و لوازم آرایشی حتی سبب بدتر شدن این جوش‌ها می‌شود. در اثر افزایش هورمون‌ها و عدم پاکسازی مناسب پوست، سلول‌های مرده در روزنه‌های پوست تجمع می‌یابند و باعث مسدود شدن روزنه و عدم خروج چربی می‌شوند. آرایش کردن زیاد و استفاده بیش از اندازه از کرم‌ها و ضدآفتاب‌ها هم تاثیر زیادی در بروز انسداد منافذ و جوش‌های سرسیاه دارند.

توصیه‌هایی ضدجوش سرسیاه

پاکسازی منظم پوست، اولین شرط برای عدم به وجود آمدن این جوش‌ها است. اگر پوست به خوبی تمیز نشود، آلودگی‌های بیشتری جذب می‌کند و ابتدا جوش‌هایی به رنگ زرد و سپس سیاه ایجاد می‌شود. برای آرایش از فرآورده‌های مخصوص پوست چرب استفاده کنید. پودرهای صورت برای پوست چرب به ویژه آنهایی که جوش می‌زنند، مناسب‌ترند. پودرهای نرم و فشرده در این مورد بهترند. این پودرها چربی پوست را به خود جذب می‌کنند. می‌توان در زیر آنها از لوسیون‌های آرایشی بدون چربی استفاده کرد. پودرهای آرایشی نباید روی کرم‌ها و پمادهای چرب استفاده شود. برای پاک کردن مواد آرایشی از صورت، بهترین راه شستشو با آب و صابون است. همچنین می‌توان از شیرپاک‌کن و لوسیون‌های مخصوص پاک کردن مواد آرایشی هم استفاده کرد.

 

 

hosein heidari بازدید : 53 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به دوستم میگم ببین تن ماهی تاریخ انقضاش کیه؟ میگه یعنی تاریخ خراب شدنش؟

گفتم پـَـَـ نــه پـَـَــــ تاریخ عروسی ننه بابای ماهی اس میخوام واسشون جشن سالگرد بگیرم

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

رفتم خونه دوستم کامپیوترش خرابه میگم پاورت سوخته کامل! میگه یعنی یکی دیگه بگیرم ؟

میگم پـَـــ نــه پـَـــ سوختگیش جدی نیست پماد سوختگی بزنی خوب میشه

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
رفتم دنبال دوستم، زنگ خونه رو زدم میگم منتظرم، میگه بیام پایین؟

میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بیا بالا پشت بوم، با هلیکوپتر اومدم

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
از خونه زنگ زدم فست فود غذا بیارن طرف میگه بفرستم واستون؟

میگم پَـــ نَ پَـــ آپلود کن لینکش رو بده دانلود میکنم

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
خربزه خریدم اومدم خونه،خواهرم میگه خربزه است؟

میگم پَـــ نَ پَـــ هندونه است داره مسخره بازی در میاره

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
رفتم خونه دیدم ماهی از تنگ افتاده بیرون،داداشم میگه یعنی مرده؟

میگم پـَـَـ نَ پـَـَــ دوگانه سوزش کردم وقتی آب نیست با هوا کار میکنه

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
رفتم تو آپارتمان دارم گوشت قربونی بین همسایه ها پخش میکنم یارو میپرسه نذریه؟

پَـــ نَ پَـــ با خود گوسفنده مشکل داشتیم کشتیمش

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

بعد از کلی کلنجار رفتن با شریکم بهش گفتم باید از هم جدا شیم میگه یعنی جداً ازهم جدا شیم؟

میگم پـَـــ نــه پـَـــ من فقط عاشق اینم حرف قلبتو بدونم الکی بگم جدا شیم، تو بگی که نمیتونم

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
شیشه رفته تو دستم , دارم از درد جیغ و داد می کنم, به رفیقم میگم در بیار, میگه شیشه رو؟

میگم پـَـــ نــه پـَـــ ادای من و در بیار شاد شیم

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
به مامانم میگم من میرم کارواش، میگه ماشینم میبری؟

میگم پَـــ نَ پَـــ دارم میرم اونجا دوش بگیرم

hosein heidari بازدید : 77 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

می دانیم که درد جسمانی علامت و نشانه ایجاد مشکل و ناهنجاری در بدن است و عوامل مختلفی باعث درد و ناراحتی جسمانی می شوند. بعضی از این عوامل موقتی و برخی نیز طولانی مدت و نیازمند دارو و درمان هستند.

در اینجا ما ترفند هایی را بیان می کنیم که شما با دانستن و بکار بستن آنها، بعضی از درد ها را می توانید موقتا کاهش بدهید.

 

خارش گلو

وقتی کودک بودید، قلقلک دادن زیر بغل شما یک سرگرمی جالب بود. حالا در بزرگسالان هم می توان از این ترفند برای رهایی از مشکل خارش گلو استفاده کرد. وقتی که سلول های عصبی گوش تحریک بشوند، باعث اسپاسم عضلات گلو و گردن شده و در نتیجه شما را از شر خارش گلو راحت می کنند. پس قلقلک دادن گوش، باعث رفع خارش گلو می گردد!

 

صداهای فراصوت بالاتر از حد آستانه شنوایی را تجربه کنید

اگر در محلی شلوغ و پر سر و صدا هستید، بطرف راست خم شوید و سعی کنید با گوش راست بشنوید! گوش راست برای شنیدن حرفهای تند و سریع مناسب تر است. گوش چپ برای تمیز و تشخیص دادن تن های موسیقی، قوی تر است.

بر درد آمپول غلبه کنید

به راحتی با سرفه کردن در حین تزریقات، می توانید درد آمپول را کاهش دهید. سرفه کردن در اصل یک ترفندی است که باعث افزایش سریع و موقتی فشار در قفسه سینه شده و مسیرهای عصبی درد را مسدود می کند.

 

از شر جرم های بینی راحت شوید

فین کردن شدید را فراموش کنید. در اینجا یک ترفند بسیار سریع و آسان برای راحت شدن از جرم ها وجود دارد: بطور متناوب با زبان خود به سقف دهانتان ضربه بزنید، سپس با یک انگشت خود وسط دو ابرو را فشار دهید. این کار باعث می شود که تیغه بینی، عقب و جلو رفته و پس از ۲۰ ثانیه، جرم های متراکم شده و آماده تخلیه می شوند!

از شر رفلاکس مری راحت شوید

کسانی که دچار رفلاکس مری هستند، اگر به پهلوی چپ بخوابند، کمتر به این مشکل دچار می شوند! مری و معده تحت یک زاویه ای بهم وصل هستند، وقتی به پهلوی راست بخوابید، سطح معده بالاتر از مری قرار می گیرد، در نتیجه غذا و اسید به مری بر می گردد.

درد دندان، آخ نگو

با یک تکه یخ، قسمت v شکل بین انگشتان اشاره و شست را بمالید، بسادگی درد دندان را کاهش می دهید.

نوک انگشت تان را سوزانده اید؟

اگر در اثر تماس ناگهانی با اجاق گاز یا قابلمه داغ نوک انگشت تان را سوزانده اید، به سرعت قسمت آسیب دیده را تمیز کنید و با یک تکه یخ ماساژ بدهید. اگر یخ نبود، از آب سرد نیز می توانید استفاده کنید.

سرتان گیج می رود و به دوران افتاده است

کافی است فقط یک دست تان را روی یک نقطه ثابت قرار دهید، بسرعت دوران سرتان خوب می شود. قسمتی از گوش که مسئول فقط تعادل است در داخل یک مایع شناور می باشد، هر گاه این مایع جابه جا بشود، تعادل شما بهم می خورد، بکمک یک مرجع ثابت بیرونی، مغز سریع تعادل خود را به دست می آورد.

درد پهلو

گاهی به هنگام دویدن، پهلوی آدم درد می گیرد. این بخاطر آن است که بازدم شما با وقتی که پای راست شما به زمین می خورد، همزمان است. در نتیجه به دیافراگم شما فشار وارد می شود، برای رهایی از این درد کافی است، بازدم خود را با وقتی که پای چپ شما به زمین می خورد، همزمان کنید.

جلوی خونریزی را با یک انگشت بگیرید

گرفتن بینی و به عقب برگرداندن سر، راه متداول جلوگیری از خونریزی بینی است، اما شما اگر مقداری پنبه را درست زیر گردی لب بالایی، روی لثه بگذارید و با یک انگشت آن را فشار دهید، خونریزی قطع می شود.

از تپش قلب در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید

به انگشت شست خود، فوت کنید! عصب واگ که ضربان قلب را کنترل می کند، بکمک نفس کشیدن، آرام می گیرد.

مغز خود را گرم نگه دارید

بسیار چیز های کم اهمیتی هستند که مغز را سرد و فلج می سازند. در این حالت، زبان خود را به سقف دهانتان فشار دهید، بطوریکه بیشترین مقدار از سقف را بپوشاند، در این صورت سر درد بر طرف می شود! این سردرد می تواند ناشی از یک بستنی یخی باشد.

از نزدیک بینی پیشگیری کنید

نزدیک بینی به ندرت ریشه ژنتیکی دارد، بلکه بیشتر از خیره شدن چشم به یک نقطه در فاصله کم ناشی می شود. بنابراین بهتر است که هر از چندی، چشم های خود را ببندید، به بدنتان کش و قوسی بدهید، و نفس عمیقی بکشید و پس از چند ثانیه به آرامی نفس تان را رها کنید، این کار باعث استراحت عضلات غیر ارادی هم می شوند. در نتیجه چشم ها هم استراحت می کنند.

خواب رفتگی

اگر دست شما موقع رانندگی یا نشستن، در اثر یک وضعیت نادرست بخواب رفته باشد، به آرامی حرکت دادن سر به چپ و راست، در کمتر از یک دقیقه می تواند این مشکل را حل کند و از شر گزگز و سوزنی شدن دست راحت شوید.

زیر آب نفس بکشید

وقتی در زیر آب هستید، این نبود اکسیژن نیست که شما را بی چاره می کند، بلکه دی اکسید کربن است که باعث اسیدی شدن خون و استیصال می گردد. بنابراین کافی است ابتدا، قبل از شنا چند نفس کوتاه و سریع بکشید تا میزان اسیدی بودن خون پایین بیاید. با این ترفند مغز شما می پندارد که اکسیژن بیشتری در اختیار دارد! به این ترتیب ده ثانیه زمان می خرید.

خوب حفظ کنید

همیشه سعی کنید کار های خود را قبل از خواب، پیش خود مرور کنید و یا درباره مسئله ای که مورد نظر شما است، قبل از خواب فکر کنید، در این صورت وقتی بیدار می شوید، حافظه شما بهتر و سریعتر به شما کمک خواهد کرد. هر چیزی را که شما درست قبل از خواب مطالعه کنید، بهتر در حافظه شما ثبت و ضبط می شود.

 

 

 

hosein heidari بازدید : 35 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.

آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میكروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – كوفتگی – آفتاب سوختگی و آكنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در كرمهای موضعی بلكه در كنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.

مزایایی كه سبب می‌شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان تركهای پوستی و خشكی پوست موثر می‌باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.

2- روغن یا كرم آلوئه ورا برای پوستهای خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌گردد.

3- با رساندن اكسیژن بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.

4- پوستهایی كه در اثر آفتاب ، سوختگی پیدا كردند را نرم می‌كند.

5- سلولهای پوستی مرده را از بین می‌برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروك آن می‌گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی راكاهش داده بنابراین سبب كم رنگ شدن لكه های پوستی می‌شود و می‌تواند لكه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب كننده برای پوست می‌باشد.

9- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می‌باشد.

10- بعلت داشتن كلاژن و ویتامین Eالاستیسیته و نرمی‌پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

11- pH آن نزدیك به pHپوست است.

12- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می‌توان در كرمهای ضد آفتاب استفاده كرد.

13- در درمان ترك بین انگشتان پا كه یك بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یك مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).

14- لوسیون آلوئه ورا بعنوان پاك كننده برای پوست كاربرد دارد.

15- تاثیر خنك كنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در كلد كرمها ( cold cream )كاربرد دارد.

در واقع استفاده از آلو ئه ورا در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص كرمهای ضد چروك – مرطوب كننده های پوستی- رژ لب ها- ماسكها ی صورت و كرمهای پاك كننده و كلد كرمها (cold cream) بسیار مناسب و مفید می‌باشد.

فواید آلوئه ورا برای مو

یكی از راههای كنترل و درمان كم پشتی موی سر استفاده از آلوئه ورا است. بسیاری از مردم از محصوالات گوناگونی كه حاوی آلوئه ورا می‌باشد برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌كنند كه یكی از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا می‌باشد.

آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است كه عامل محركی برای تولید و رشد موهای جدید هستند، مكانیسم عملكرد آن بگونه ای است كه سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیكولهای مو می‌گردد. در واقع آلوئه ورا بعنوان یك ماده جادویی در جهت افزایش و رشد موها شناخته شده است. همچنین بعلت خواص ضد باكتری و قارچی كه دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد. این گیاه برای كنترل عفونتهای قارچی مثل بیماری كچلی (كرم حقله دار) نیز مفید است. مستندات و مداركی از كشورهای هند و امریكا پیدا شده است كه در آنجا از این گیاه برای تقویت موی سر استفاده می‌شده است. بنابراین آلوئه ورا برای رشد و تقویت مو – ایجاد نرمی‌– براقیت و كنترل ریزش مو و كنترل خشكی مو بسیار مناسب است. از آلوئه ورا می‌توان در شامپو ها و نرم كننده های موی سر استفاده كرد و تجربه نشان داده كه استفاده از اینگونه محصولات سبب تسریع جریان خون و در نتیجه كاهش استرس و هیجانات روحی می‌گردد. آلو ئه ورا دارای بویی مطبوع و آرامش بخش است و ژل این گیاه در بسیاری از صابونها، شامپو ها، نرم كننده های مو و انواع محصولات آرایشی - بهداشتی كاربرد دارد.

معمولا شامپو ها و نرم كننده های حاوی آلوئه ورا شامل مخلوطی از ویتامینهای مناسب مو، عصاره های گیاهی و روغنهای طبیعی می‌باشند و محصولات حاوی آلوئه ورا برای انواع مختلف موها نظیر خشك ،نازك ، چرب و معمولی مناسب است.

مضرات احتمالی آلوئه ورا
1-
ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی، ماده بی خطری است اما در موارد نادری ممكن است سبب واكنشهای آلرژیك گردد.

2- ژل آلوئه ورا در درمان زخمهای عمیق موثر نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.

3- زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده كنند زیرا ممكن است سبب انقباضهای رحمی‌گردیده و سقط جنین را تحریك كند .

4-این ماده ممكن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، التهاب دیورتیكول، كولیت یا سندرم روده تحریك پذیر (IBS) گردد.

5-مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می‌شود یا تعادل الكترولیتی را مختل می‌سازد . كودكان زیر 12 سال نبایستی از این گیاه مصرف كنند.

6-تداخلهای احتمالی: مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می‌تواند سبب كمبود پتاسیم گردد.

پرورش آلوئه ورا در منزل

برای مصارف عمومی‌می‌توان گیاه آلوئه ورا را در منزل پرورش داد. كشت آن بسیار راحت است و فقط نیاز به زهكشی خوب، دمای معتدل و آب مناسب دارد. انواع آن در خاك شنی، كه آب را خوب جذب می‌كند و در نور كم كشت می‌شود.

البته اگر كه دمای محیط بیرون حدود Cº 4/ 4 یا Fº 40 باشد می‌توان آنرا به داخل منزل منتقل كرد. این گیاه می‌تواند در تمام مدت در مقابل نورخورشید هم قرار گیرد ولیكن بایستی تعداد دفات آبیاری آن را افزایش داد، البته زمانی می‌بایست به آن آب داد كه خاك آن رو به خشك شدن رود. در واقع این گیاه نیاز به آب كمی‌دارد به همین دلیل در مناطق گرمسیر نظیر مناطق جنوبی ایران به وفو ر یافت می‌شود.

hosein heidari بازدید : 60 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لپ تاپ رو پامه دارم باهاش کار میکنم بابام اومده تو اتاقم میگه لپ تاپت روشنه ؟ میگم پَـــ نَ پَـــ رو زمین داشت گریه میکرد گذاشتمش رو دلم آروم بگیره بعد بش میگم کاری داری باش مگه ؟ میگه پَـــ نَ پَـــــ صدا گریه اش تا تو اتاق من میومد اومدم بهت بگم گناه داره بغلش کن

پارتی بودیم … ملت اون وسط داشتن دستارو تکون میدادن و میرقصیدن
رفیقم میگه دارن میرقصن!؟
پَـــ نَ پَــــ اینجا گیر افتادن! دارن برای هلیکوپتر امداد دست تکون میدن تا نجاتشون بده

رفتیم واسه عروسی باغ اجاره کنیم … یارو میگه جای امن میخای ؟
پَـــ نَ پَـــ یه باغ بده تجاوز خورش خوب باشه مهمونا روش حساب کردن !

بابام با چکش به جای میخ زده به دستم از درد دو متر رفتم آسمون اومدم پایین
تازه میپرسه خورد به دستت؟
پَـــ نَ پَـــ یاد گل خداداد عزیزی به استرالیا افتادم، دیگه نتونستم خودمو کنترل کنم، عجب گلی بود عجب گلی

یارو با موتور زده بهم ….خوردم زمین سرم شکسته داره خون میاد اومده میگه سرت داره خون میاد؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ من خودنویسم جوهرم پس داده

تو خیابون با دوستم داشتم راه می رفتم ، یارو موتوریه گوشیمو از دستم قاپید
دوستم گفت گوشیتو دزدید ؟ گفتم پـَـــ نَ پـَــ برد سیستم عاملشو آپدیت کنه فردا میاره

به داداشم میگم سر رات داری میای یه لیوان ابم بیار بهم میگه تشنته میگم:پـَـَـ نَ پـَـَـــ من آن گلبرگ مغرورم که می میرم ز بی آبی ولی با منت و خواری پی شبنم نمی گردم

رفتم مرغ فروشی به فروشنده میگم بال دارین، میگه بال مرغ؟ پـَـَـ نَ پـَـَــــ بال هواپیما، چندتا کوچه پایین تر سقوط کردیم میخوام درستش کنم

زنگ زدم عکاسی نوبت بگیرم واسه عکس گرفتن ، دختره گوشی رو برداشته ، میگم ببخشید خانم امروز وقت خالی کی دارید ؟ میگه واسه عکس گرفتن ؟ پَـــ نَ پَـــ واسه اینکه با خونواده خدمت برسیم !!! بعد میخنده میگه ۶ وقت داریم . بهش میگم قبل از ۶ هم کسی نوبت داره ؟ میگه پَـــ نَ پَــــ امروز رو کلا واسه شوهر آیندم خالی کردم .

به بابام میگم تلویزیونو بزن کانال دو … میگه روشنش کنم ؟
پَـــ نَ پَــــ تو بزن دو … من هُل میدم روشن شه ….

رفتیم کوه … دارم چوب جمع میکنم
میگه می خوای با چوبا آتیش درست کنی؟
پَـــ نَ پَـــ پشت دریاها شهریست قایقی خواهم ساخت

مانتوش ۱۵ سانت بالای باسن مبارکشه، آرایششم که شبیه جن و پری شده … حالا بماند که موهاش قرمزه !
میگه به نظرت برم بیرون گشت ارشادم بهم گیر میده ؟!
پَـــ نـ پَـــ میبرنت صدا و سیما تو برنامه‌ی زلال احکام به سوالات شرعی مردم پاسخ بدی

hosein heidari بازدید : 32 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شاید شما هم بارها پیش پزشک زنان رفته باشید اما آخر سر بدون آنکه سوالاتی که در ذهنتان بود را بپرسید، از مطب بیرون آمده باشید.

 

خانم‌های بسیاری سوالات فراوانی در رابطه با دستگاه تناسلی خود دارند که قصد داریم در اینجا به برخی از آنها بپردازیم.

چرا ترشحات گاهی بدبو می‌شود؟ بدبو شدن ترشحات به دلیل قارچی شدن محیط داخل واژن است. عوامل فراوانی می‌توانند سبب رشد قارچ‌ها در واژه شوند که به عنوان مثال به موارد زیر اشاره کرد:

1- پوشیدن لباس‌های زیر تنگ یا پلاستیکی که از عبور هوا جلوگیری ‌کند

2- استفاده از ژل یا صابون واژینال که سبب به هم ریختن ph محیط شود

3- مشکلات هورمونی در دوران قاعدگی، بارداری یا یائسگی

4- برخی بیماری‌ها نظیر دیابت یا مصرف برخی داروها مثل آنتی‌بیوتیک‌ها. بهترین کار برای پیشگیری از قارچی شدن واژن تعویض مرتب لباس‌های زیر و نوار بهداشتی در دوران سیکل ماهانه است.

آیا شستن واژن پس از برقراری رابطه جنسی لازم است؟ برای پیشگیری از بروز عفونت‌های ادراری توصیه می‌شود پس از اتمام رابطه جنسی خانم‌ها نیز توالت بروند و از صابون ملایم یا ژل مخصوص شستشو استفاده کنند. شستن داخل واژن بی‌فایده است و توصیه نمی‌شود.

چرا برخی خانم‌ها در حین رابطه جنسی درد دارند؟ دلیل درد، یا خشکی واژن است یا عفونت آن که در صورت اول مشکل به کمک استفاده از ژل مخصوص حل می‌شود و در مورد دوم باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

یکی دیگر از دلایل درد که البته بسیار نادر است یک نوع ناراحتی روانی به نام واژینیسم است که در آن فرد از خود، بدن و جنس‌اش ناراحت و ناراضی است.

در 5 تا 10 درصد زنان نیز آندرومتریوز یا مشکلات رحمی دلیل دردهای عمیق است که به هر حال باید برای درمان آن به پزشک زنان مراجعه کرد.

آیا زایمان واژن را خراب می‌کند؟ زایمان ممکن است کمی به فرج به دلیل برشی که حین زایمان در اپیزیوتومی داده می‌شود، آسیب برساند. به محض اتمام زایمان، ماهیچه‌ها و بافت‌های رحم و واژن مجددا جمع می‌شوند البته همه چیز به نوع بافت و سن مادر بستگی دارد.

آیا امکان دارد به سرطان واژن دچار شویم؟ بله.

اما این نوع سرطان بسیار نادر است در عوض سرطان دهانه رحم بسیار شایع است به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش احتمال ابتلا تمام خانم‌ها از 20 سالگی و قبل از 23 سالگی واکسن پاپیلوما ویروس انسانی را بزنند و به طور مرتب برای معاینه پیش پزشک زنان بروند.

افتادگی رحم یعنی چه؟ گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی که برای ماهیچه‌ها و رباط‌های پرینه به وجود می‌آید رحم، مثانه و رکتوم دچار افتادگی می‌شوند. تقریبا 15 درصد زنان با این مشکل روبه‌رویند و اکثرا نیز در سن یائسگی به آن دچار می‌شوند. بارداری، زایمان طولانی و سخت، درشتی نوزاد و دوقلوزایی از جمله دلایل افتادگی رحم است اما این ناراحتی گاهی در زنان که وزن نرمال دارند تنها یک بار زاییده‌اند هم دیده می‌شود. در واقع جنس بافت‌ها در این میان بسیار مهم است. در صورتی که خانم مبتلا در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی کند یا خود بخواهد، به کمک عمل جراحی می‌توان مشکل را برطرف کرد.

hosein heidari بازدید : 33 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

كودكان گفت : برخلاف تصورات قبلی ،میوه های اسیدی به ویژه لیموترش درد و ورم معده و اثنی عشر را به شیوه ای موثرتر از قرص و شربت های ضد اسید كم می كنند .

عباسی افزود : كاهش ترشح اسید كلریدریك معده و تخلیه سریع محتویات معده به اثنی عشر موجب كاهش درد و علائم ورم و زخم معده و اثنی عشر می شود و این دو با افزایش مقدار یون ئیدورژن در معده ، یعنی اسیدی تر كردن محیط معده و اثنی عشر امكان پذیر است .

وی گفت :مصرف مواد آنتی اسید و قلیایی با خنثی كردن یون ئیدروژن و بالا بردن ph معده بر خلاف این جریان عمل می كنند و بنابراین سبب تحریك غدد مترشحه اسید معده و ازدیاد اسید كلریدریك می شوند .

این پزشك افزود : داروهایی مثل سایمتیدین و رانیتیدین هم كه به مهاركننده های پمپ پروتون به معنی مهار كنندگان ترشح اسید معده معروف است ، عملكرد فیزیولوژیك غدد معده را مختل می كنند .

وی بهترین راهكار برای كاهش ترشح اسید معده را از بین بردن انگیزه ترشح از طریق اسیدی كردن محیط معده دانست و گفت : آب لیموترش حاوی اسید سیتریك و اسید اسكوربیك است و ضمن بالا بردن غلظت یون ئیدروژن ، سرعت تخلیه معده را زیاد و با اسیدی كردن اثنی عشر سرعت تخلیه كیسه صفرا را هم زیاد می كند و زمینه رشد باكتری ها را در روده از بین می برد .

این متخصص معتقد است : آب لیموترش به علاوه با خاصیت ترمیمی خود اثرات تخریبی باكتری هلیكوباكتر پیلوری را نیز در معده بهبود می بخشد .

وی به كسانی كه از دردهای شدید معده و اثنی عشر یا سوء هاضمه رنج می برند توصیه كرد به دفعات در روز ، پس از صرف غذا و حتی در فواصل آن از چند قطره آب لیموترش كه در یك لیوان آب رقیق شده باشد استفاده كنند .

دكتر عباسی اضافه كرد : این كار بر خلاف داروهای شیمیایی ضد اسید هیچگونه محدودیت زمانی برای مصرف ندارد و نوشیدن دراز مدت آن نیز عارضه ای ایجاد نمی كند بلكه علاوه بر كاهش درد زخم پپتیك ،اثرات مفید دیگری نیز بر دیگر اعضای بدن از جمله كلیه ها دارد .

كودكان گفت : برخلاف تصورات قبلی ،میوه های اسیدی به ویژه لیموترش درد و ورم معده و اثنی عشر را به شیوه ای موثرتر از قرص و شربت های ضد اسید كم می كنند .

عباسی افزود : كاهش ترشح اسید كلریدریك معده و تخلیه سریع محتویات معده به اثنی عشر موجب كاهش درد و علائم ورم و زخم معده و اثنی عشر می شود و این دو با افزایش مقدار یون ئیدورژن در معده ، یعنی اسیدی تر كردن محیط معده و اثنی عشر امكان پذیر است .

وی گفت :مصرف مواد آنتی اسید و قلیایی با خنثی كردن یون ئیدروژن و بالا بردن ph معده بر خلاف این جریان عمل می كنند و بنابراین سبب تحریك غدد مترشحه اسید معده و ازدیاد اسید كلریدریك می شوند .

این پزشك افزود : داروهایی مثل سایمتیدین و رانیتیدین هم كه به مهاركننده های پمپ پروتون به معنی مهار كنندگان ترشح اسید معده معروف است ، عملكرد فیزیولوژیك غدد معده را مختل می كنند .

وی بهترین راهكار برای كاهش ترشح اسید معده را از بین بردن انگیزه ترشح از طریق اسیدی كردن محیط معده دانست و گفت : آب لیموترش حاوی اسید سیتریك و اسید اسكوربیك است و ضمن بالا بردن غلظت یون ئیدروژن ، سرعت تخلیه معده را زیاد و با اسیدی كردن اثنی عشر سرعت تخلیه كیسه صفرا را هم زیاد می كند و زمینه رشد باكتری ها را در روده از بین می برد .

این متخصص معتقد است : آب لیموترش به علاوه با خاصیت ترمیمی خود اثرات تخریبی باكتری هلیكوباكتر پیلوری را نیز در معده بهبود می بخشد .

وی به كسانی كه از دردهای شدید معده و اثنی عشر یا سوء هاضمه رنج می برند توصیه كرد به دفعات در روز ، پس از صرف غذا و حتی در فواصل آن از چند قطره آب لیموترش كه در یك لیوان آب رقیق شده باشد استفاده كنند .

دكتر عباسی اضافه كرد : این كار بر خلاف داروهای شیمیایی ضد اسید هیچگونه محدودیت زمانی برای مصرف ندارد و نوشیدن دراز مدت آن نیز عارضه ای ایجاد نمی كند بلكه علاوه بر كاهش درد زخم پپتیك ،اثرات مفید دیگری نیز بر دیگر اعضای بدن از جمله كلیه ها دارد .

hosein heidari بازدید : 68 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شاه‌تره یکی از با ارزش‌ترین گیاهان دارویی است که در درمان بسیاری از بیماریهای گوارشی به کار می‌رود. به گزارش سرویس «بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران، طبق تحقیقات پزشکان انجام شده این گیاه حاوی آلکالوئیدها، گیلکوزیدهای فلاوئوییدی و اسیدهای آلیفاتیک است. این ترکیبات دارای اثراتی همچون تصفیه‌کننده خون، منظم کننده کار کبد، مؤثر در درمان ناراحتی‌های عروقی، نرم کننده حرکت مفاصل، ضد پرخونی، اشتهاآور، ضد اسکوربوت است. همچنین این گیاه در درمان بیماریهایی همچون ناراحتی‌های کبدی، ‌بیماریهای عروقی، یرقان، میگرن‌های ناشی از اختلالات دستگاه گوارش، تصلب شرائین موثرست. بالا بردن غلظت خون، درمان فشار خون بالا، کم خونی، التهاب غدد لنفاوی، انگلهای روده‌ای و التهاب پوستی از دیگر خواص این گیاه است

اگزمای دست خانمهای خانه دار یکی ازانواع اگزمای تحریکی می باشد که بسیار شایع است .

بطور کلی اگزما را به دودسته می توان تقسیم کرد یکی نوع تحریکی ودیگری نوع آلرژیک . درنوع تحریکی هر ماده محرکی می تواند باعث تشدید بیماری شود اما درنوع آلرژیک ماده خاصی باعث ایجاد وتشدید بیماری می باشد وسیستم ایمنی بدن نیز درایجاد بیماری دخالت دارد. مثال نوع الرژیک حساسیت به نیکل است که دردختران نوجوان وجوان شایعتربوده ودر ناحیه مچ دست و نرمه گوش بیشتر رخ می دهد .

اگزماها ی تحریکی حتی به مواد غیرمحرک هم می تواند حساس بوده وتماس با یک شوینده معمولی نیز می تواند باعث تشدید بیماری شود . شکل ظاهری ضایعات اگزمایی بسته به حاد ومزمن بودن بیماری متفاوت است . درنوع حاد بیماری ضایعات تاولی ریز خارش دار ومترشحه رخ داده ودرنوع مزمن پوست خشک بوده وضخامت آن افزایش یافته وترکهای پوستی ایجاد شده وخارش نیز بشدت وجود دارد . اصل اساسی در بیماری اگزما پرهیز از تماس با مواد محرک در اگزمای تحریکی وپرهیز از تماس با ماده آلرژن در اگزمای تماسی آلرژیک است .

تستهای خاصی می تواندبه ما کمک کند تا ماده آلرژن رابشناسیم واز آن پرهیز کنیم . در مورد درمان نیز استفاده از مواد خشک کننده پوست درانواع مترشحه و داروهای نرم کننده در نوع خشک بیماری همراه با استرویید های موضعی می تواند کمک کننده باشد .

درمورد اگزمای دست خانمهای خانه دار استفاه از دستکش نخی مناسب درکارهای خشک منزل واستفاده از دستکش نایلنی برروی دستکش نخی درکارهای مرطوب مثل ظرفشویی ورختشویی لازم وضروری است . مواد شوینده دست نیز باید به گونه ای انتخاب شود که کمترین تحریک را داشته باشند . البته گاهی حتی تماس با آب می تواند بیماری اگزمای تحریکی دست راتشدید کند که دراین گونه موارد باید شستشوی دست به حداقل ممکن برسد وهربار پس از شستشو ازنرم کننده های قوی پوست مثل وازلین واوسرین استفاده شود .

البته اگزما انواع دیگری نیز دارد مثل اگزمای سکه ای ، اگزمای بعلت تجمع خون درساق پا ، اگزمای کراکل و..... که کمتر ازانواع گفته شده شایع بوده ودرمان آنها نیز ازهمان اصول کلی درمان اگزماها پیروی می کند .

امکان بروز ضایعه پوستی در طول زندگ هر شخص وجود دارد. برخی از این ضایعات ، پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند اما گاهی مشکلات و ضایعات پوستی ، آنقدر پا برجا می‌مانند که فرد ناچار است به پزشک معالج خود مراجعه کند. یکی از مشکلات پوستی که ممکن است ماهها و سالها پابرجا مانده و موجب آزار و ناراحتی بیمار شود اگزما است. اگزما از شایعترین بیماریهای حساسیتی پوست محسوب می‌شود. به دلیل تماس زیاد با مواد شوینده و همچنین عدم توجه کافی به وضعیت پوست و نحوه صحیح تماس با مواد شیمیایی ، بیشتر خانمها با این مشکل مواجه هستند. اگزما در آقایان ، عمدتا به دلیل تماس با مواد شیمیایی و صنعتی است.

علائم اگزما :

اگزما یکی از انواع واکنشهای آلرژیک است که پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نوعی درماتیت می‌باشد. این عارضه در افرادی بروز می‌کند که دچار سایر انواع مشکلات آلرژیک نیز هستند یا سابقه خانوادگی حساسیت (آلرژی) دارند. اگزما به صورت سوزش ، قرمزی ، خارش ، جوشهای ریز آبدار بروز می‌کند. این ضایعات در محل تماس با مواد حساسیت‌زا مشاهده می‌شوند. و در موارد مزمن به سایر نقاط پوست نیز توسعه می‌یابند. پوست دچار اگزما ، خشک ، دارای ترک و همراه با خارش بوده و ممکن است ترشح داشته و سطح آن مرطوب باشد، گاهی سطح پوست مبتلا ، دارای شوره یا پوسته نیز هست. خاراندن پوست با دست و ناخن آلوده باعث عفونی شدن موضع می‌شود.

اگزما با توجه به محل تماس پوست با مواد حساسیت‌زا در نقاط مختلفی از بدن بروز می کند. اگزما می‌تواند در سنین مختلف و حتی در دوران کودکی نیز بروز کند. این عارضه خارش‌دار پوستی ، به هیچگونه واگیردار نبوده و به دیگران سرایت نمی‌کند. حتی در یک بیمار نیز شدت آن ممکن است از یک روز تا چند روز دیگر و از یک محل تا محل دیگر متفاوت باشد.

عوامل بروز اگزما :

موادی که بطور شایع موجب بروز یا شدت یافتن اگزما می‌شوند عبارتند از:

لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی

لوازم آرایشی ، بهداشتی معطر

عطر ، ادوکلن و ...

لوازم آرایشی _ بهداشتی محرک (رنگ مو) ....

صابونهای معطر

لوازم آرایشی و بهداشتی غیر استاندارد.

مواد شوینده پاک کننده مانند پودرها و مایعات که برای شستشوی ظروف و لباس مورد استفاده می‌شوند. این مواد علاوه بر ایجاد حساسیت پوستی ، زمینه بروز سرطانهای پوستی را نیز می‌توانند فراهم کنند.

مواد شیمیایی و سنتتیک

لاستیکها:

مواد موجود در لاستیکها ، موجب بروز التهاب و اگزما در پوست می‌شوند. از تماس پوست با این مواد باید دوری کرد در صورت امکان ، در زیر دستکش ظرفشویی ، دستکش نخی ضد حساسیت باید پوشید. دستکشهایی که از جنس لاتکس ساخته شده‌اند می‌توانند عامل بروز حساسیت پوستی باشد. حساسیت به این نوع دستکش ، بویژه در میان کارکنان بهداشتی- درمانی و بیمارستانها دیده می‌شود.

مواد سوختی:

تماس مستمر پوست بدن با موادی چون نفت و بنزین ، زمینه بروز اگزما را فراهم می‌سازد.

گاز فرمالدئید:

این گاز از چسب و لوازرمی چون مبلمان چوبی آزاد و متصاعد می‌شود. و می‌تواند به بروز ضایعات اگزمایی منجر شود. این گاز باعث تحریک چشم ، بینی و گلو (ریزش اشک ، آبریزش از بینی ، عطسه ، سرفه و غیره) شده و همچنین سردرد و حالت تهوع نیز ایجاد می‌کند.

فلزات:

امروزه استفاده از وسایل فلزی روکش شده با نیکل و کروم ، بسیار رواج دارد. لوازمی مانند سنجاق قفلی ، زیپهای فلزی ، دکمه‌های فلزی ، قلاب کمربند و ... همگی با فلز حساسیت‌زای نیکل روکش شده است و یکی از مهمترین عوامل بروز اگزما و تشدید آن ، به ویژه در خانمها محسوب می‌شوند. زیورآلاتی که به تازگی با عنوان نقره آلمانی ، سیلور و تیتانیوم به فروش می‌رسند، دارای مقادیر قابل توجهی فلز نیکل بوده و موجب بروز اگزما می‌شود. و در صورتی که مزمن شود، ممکن است به سایر نقاط پوست نیز سرایت کند. توجه به محل بروز حساسیت و وسیله‌ای که بطور مستقیم با آن ناحیه در تماس بوده برای تشخیص این نوع حساسیت بسیار موثر است. و گاهی فلزاتی مانند طلا و نقره نیز می‌توانند عامل بروز اگزما باشند.

مواد موجود در محیط

گرد و غبار منزل (که بعضا حاوی مواد دفعی جانور بسیار کوچکی با نام مایت Mite می‌باشد) در صورت تماس با پوست و به ویژه پوست دست ، موجب بروز اگزما و یا بدتر شدن آن می‌شود. سیمان و سایر مواد مشابهی که در ساختمان سازی به کار می‌روند و برخی از گیاهان نیز از جمله این مواردند.

مواد غذایی

تماس پوست بدن با موادی چون عصاره گوجه فرنگی‌ می‌تواند به بروز اگزما و یا بدتر شدن آن منجر شود برخی از مواد خوراکی نظیر آجیل و مغزها (مغز فندق ، بادام زمینی و غیره) تخم‌مرغ‌، گندم‌، شیر، یا غذاهای‌ دریایی‌ ,می‌توانند به بدتر شدن اگزما کمک کنند.

سایر عوامل

* استرس‌

* سابقه‌ بیماری‌ آلرژیک‌ مثل‌ تب‌ یونجه‌، آسم‌، یا واکنش‌ دارویی‌

* پارچه‌های‌ دوخته‌ شده‌ از الیاف‌ مصنوعی‌ که‌ عرق‌ بدن‌ را به‌ دام‌ اندازند.

* تغییرات‌ شدید آب‌ و هوا از نظر رطوبت‌، سرما یا گرما (خصوصاً وقتی‌ تعریق‌ زیاد شود).

در نهایت یکی از عوامل مستعد کننده بروز اگزما ، شستشوی مکرر دست با موادی چون صابون است. این مواد با از بین بردن چربی طبیعی و لایه محافظ پوست ، موجب حساس شدن پوست بدن نسبت به مواد خارجی و مستعد کننده بروز اگزما می‌گردند. عدم استفاده از دستکش هنگام استفاده از این مواد ، علل شیوع اگزما در میان خانمهاست.

درمان

اصول‌ کلی‌

* درمان‌ مشتمل‌ است‌ بر رفع‌ علایم‌ و شناسایی‌ و حذف‌ علت‌

* پوشیدن‌ لباس‌ نخی‌ گشاد برای‌ کمک‌ به‌ جذب‌ عرق‌

* حتی‌المقدور به‌ حداقل‌ رساندن‌ استرس‌

* کوتاه‌ کردن‌ مرتب‌ ناخن‌ها و به‌ دست‌ کردن‌ دستکش‌ نرم‌ به‌ هنگام‌ خواب‌ برای‌ جلوگیریی‌ از خاراندن‌. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ خاراندن‌ اگزما را بدتر می‌کند.

* کمتر حمام‌ بگیرید تا از خشکی‌ زیاد پوست‌ اجتناب‌ شود. صابون‌ و آب‌ ممکن‌ است‌ باعث‌ شعله‌ور شدن‌ بیماری‌ شوند. به‌ هنگام‌ حمام‌ گرفتن‌، از صابون‌های‌ غیر چرب‌ مخصوص‌ و آب‌ ولرم‌ استفاده‌ کنید. نواحی‌ ملتهب‌ را صابون‌ نزنید.

* پس‌ از حمام‌ بلافاصله‌ از کرم‌ نرم‌ و مرطوب‌کننده‌ استفاده‌ کنید.

* از قرار گرفتن‌ در معرض‌ تغییرات‌ دمایی شدید (سرما یا گرمای‌ زیاد) خودداری‌ کنید.

* از هر چیزی‌ که‌ قبلاً بیماری‌ را بدتر کرده‌ است‌ اجتناب‌ کنید.

* از دستگاه‌ مرطوب‌ ـ خنک‌کننده‌ هوا برای‌ افزایش‌ رطوبت‌ هوای‌ خشک‌ داخل‌ منزل‌ استفاه‌ کنید.

داروها

پمادهای‌ حاوی‌ قطران‌ یا داروهای‌ کورتیزونی برای‌ کاهش‌ التهاب‌. اگر پماد شبانه‌ استفاده‌ شود و پس‌ از مالیدن‌ آن‌، روی‌ ناحیه‌ با پلاستیک‌ بسته‌ شود، شاید اثر بهتری‌ حاصل‌ شود.

آنتی‌هیستامین‌ها برای‌ کم‌ کردن‌ خارش‌

آنتی‌بیوتیک‌ در صورت‌ وجود عفونت‌

ندرتاً خواب‌آورها یا آرام‌بخش‌ها

امکان بروز ضایعه پوستی در طول زندگی هر شخص وجود دارد. برخی از این ضایعات ، پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند اما گاهی مشکلات و ضایعات پوستی ، آنقدر پا برجا می‌مانند که فرد ناچار است به پزشک معالج خود مراجعه کند. یکی از مشکلات پوستی که ممکن است ماهها و سالها پابرجا مانده و موجب آزار و ناراحتی بیمار شود اگزما است. اگزما از شایعترین بیماریهای حساسیتی پوست محسوب می‌شود. به دلیل تماس زیاد با مواد شوینده و همچنین عدم توجه کافی به وضعیت پوست و نحوه صحیح تماس با مواد شیمیایی ، بیشتر خانمها با این مشکل مواجه هستند. اگزما در آقایان ، عمدتا به دلیل تماس با مواد شیمیایی و صنعتی است.

hosein heidari بازدید : 34 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ی از عسل و پودر دارچین را تهیه کنید و به جای مربا روی نان قرار دهید و به طور منظم در وعده صبحانه صرف کنید.این روش در کاهش کلسترول،جلوگیری از بروز حمله قلبی، تنفس راحت و تقویت ضربان قلب موثر است.بیماران مبتلا به حمله قلبی نیز با مصرف روزانه این مخلوط از حمله قلبی بعدی درامان خواهند بود.بررسی روی سالمندان در آمریکا و کانادا نشان داده است،با بالا رفتن سن شاهرگ های حیاتی و سیاهرگ ها خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.عسل و دارچین به شاهرگ ها و سیاهرگ ها قدرتی تازه میبخشد.

٢ . از بین بردن اثر خارش نیش های حشرات :
مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید،قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

٣ . درمان التهاب مفصل(آرتریت):
روزانه،یک وعده صبح و یک وعده شب،مخلوطی از یک فنجان آب گرم، ٢ قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر دارچین مصرف شود.این مخلوط معجزه گر در صورت مصرف به طور منظم آرتریت های مزمن را نیز درمان می کند.بررسی های اخیر روی ٢٠٠ بیماری که قبل از صرف صبحانه از این مخلوط استفاده کردند نشان داد، ٧٣ نفر از آنان در عرض یک هفته کاملا از درد رهایی پیدا کردند و پس از یک ماه بیشتر افرادی که قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند،بدون احساس هیچ دردی توانایی راه رفتن و تحرک خود را به دست آوردند.

٤ . جلوگیری از ریزش مو:
قبل از دوش گرفتن مخلوطی از مقداری روغن زیتون داغ،یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را به مدت ٥ تا ١٥ دقیقه روی سر قرار دهید و سپس آن را بشویید.

٥ . از بین بردن عفونت مثانه:
٢ قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید.این روش باعث می شود که میکروب های مثانه از بین برود.

٦ . درمان درد دندان:
مخلوطی از یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٥ قاشق چای خوری عسل تهیه کنید و روی دندان خراب بمالید.این عمل را ٣ بار در روز تکرار کنید تا درد تسکین یابد.

٧ . کاهش کلسترول:
٢ قاشق غذاخوری عسل را با ٣ قاشق چای خوری پودر دارچین در یک لیوان چای حل کنید و بنوشید.این کار میزان کلسترول خون را طی ٢ ساعت به ١٠ درصد کاهش می دهد.

٨ . درمان سرماخوردگی:
به مدت ٣ روز از مخلوط یک قاشق غذاخوری عسل با یک چهارم قاشق چای خوری پودر دارچین استفاده کنید.این روش برای درمان سرفه مزمن و سرماخوردگی و سینوزیت به کار می رود.

٩ . درمان ناباروری:
برای برطرف کردن این مشکل،به مردان توصیه می شود ٢ قاشق غذاخوری عسل را قبل از خواب میل کنند.در کشورهای چین،ژاپن و خاوردور که با مشکل ناباروری مواجه اند،در طول روز مخلوطی از مقداری پودر دارچین و یک دوم قاشق چای خوری عسل را به طور مرتب روی لثه و داخل دهان خود قرار می دهند تا مخلوط حاصل از طریق بزاق وارد بدن شود.زوجی که مدت ١٤ سال بچه دار نمی شدند با شروع مصرف عسل و دارچین پس از مدت کوتاهی صاحب دوقلو شدند.

١٠ . درد معده:
مصرف عسل و پودر دارچین علاوه بر درمان درد و نفخ معده،زخم معده را نیز درمان می کند.

١١ . تقویت سیستم ایمنی:
استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را از حمله باکتری و ویروس محافظت می کند.دانشمندان دریافتند که عسل دارای مقدار زیادی ویتامین و آهن است.مصرف مداوم عسل گلبول های سفید خون را تقویت می کند تا بتواند با باکتری ها و بیماری های ویروسی مقابله کند.

١٢ . برطرف کردن سوء هاضمه:
قبل از هر وعده غذا،پودر دارچین را روی ٢ قاشق غذاخوری عسل بریزید و میل کنید تا از ترشح اضافی اسید معده رهایی پیدا کنید زیرا این مخلوط غذاهای سنگین را به راحتی هضم میکند.

١٣ . جلوگیری از آنفلوآنزا:
دانشمندی در اسپانیا ثابت کرده که مخلوط عسل و دارچین دارای مواد مفید طبیعی است که از میکروب های آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری به عمل می آورد .

١٤ . افزایش طول عمر:
مصرف دائم و مرتب عسل و پودر دارچین مانع پیری زودرس می شود.مخلوطی از ٤ قاشق چای خوری عسل،یک قاشق چای خوری پودر دارچین و ٣ فنجان آب گرم را با هم بجوشانید.سپس مخلوط به دست آمده را ٣ الی ٤ بار در روز به مقدار یک چهارم فنجان میل کنید.این مخلوط علاوه بر طراوت بخشیدن و نرم نگه داشتن پوست از پیری زودرس نیز جلوگیری می کند.

١٥ .برطرف کردن جوش صورت:
قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید.تکرار روزانه این کار به مدت ٢ هفته،جوش ها را از بین می برد.

١٦ . درمان عفونت های پوستی:
قرار دادن مخلوطی به مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین روی قسمت های مختلف پوست، عفونت های پوستی و اگزما را نیز درمان می کند.

١٧ . درمان سرطان:
تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده،سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است.بیماران مبتلا به این سرطان ها ٣ بار در روز و به مدت ٣ ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کنند.

١٨ . از بین بردن خستگی مفرط:
مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل و مقداری پودر دارچین در یک لیوان آب اول صبح و بعد از ظهر که بدن با افت نشاط روبه رو است طی یک هفته نیروی حیاتی بدن را افزایش می دهد.

١٩ . از بین بردن بوی بد دهان:
شما می توانید پس از بیدار شدن از خواب با محلولی از یک قاشق چای خوری عسل،مقداری پودر دارچین و آب گرم غرغره کنید تا در طول روز مشکل بوی بد دهان را نداشته باشید.

٢٠ . مشکل شنوایی:
مصرف روزانه مقدار مساوی از عسل و پودر دارچین در صبح و شب مشکل شنوایی را برطرف می کند.
شایان ذکر است،عسل مورد مصرف باید خام و پاستوریزه نشده باشد.زیرا که آنزیم های لازم به هنگام عمل پاستوریزه به علت حرارت دیدن از بین می رود.

hosein heidari بازدید : 45 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

کارشناسان درباره تعداد طبیعی موهای ریخته شده در روز بر این باورند که روزانه 100 تار مو یا بیشتر از سر ما می ریزد.90 درصد ریزش مو در مردان، ژنتیکی و ارثی است.

 

 

 

شوره سر

شوره سر در واقع سلول های مرده پوست سر است و مسری نیست.

برخی پزشکان بر این باورند که علت شوره سر، رشد بیش از اندازه یک نوع قارچ می باشد.

از دیگر علت ها می توان به پوست چرب، استرس، چاقی، سرما، آب و هوای خشک، اگزما و پسوریازیس اشاره کرد. خارش سر نیز می تواند باعث شوره سر شود.

برای کاهش تجمع سلول های مرده پوست، از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید. به مدت 5 دقیقه، شامپو را بر سرتان بمالید و سپس آب بکشید.

شوره زرد سر

اگر تکه های شوره سرتان، چرب و زرد بود، ممکن است دچار بیماری درماتیت شوره ای شده باشید. درماتیت شوره ای، یک بیماری التهابی پوست است که می تواند در محل هایی که تعداد زیادی غدد چربی موجود است (پوست سر و صورت)، ظاهر شود.

این بیماری در اثر مشکلات هورمونی، قارچ ها و برخی مشکلات عصبی به وجود می آید و با کمک شامپوهای ضد شوره و داروهای استروئیدی و ضد قارچ درمان می شود.

ریزش طبیعی مو

کارشناسان درباره تعداد طبیعی موهای ریخته شده در روز بر این باورند که روزانه 100 تار مو یا بیشتر از سر ما می ریزد. 90 درصد فولیکول های مو، در هر زمان مو را تولید می کنند و 10 درصد باقیمانده، در مرحله استراحت (تلوژن) هستند و بعد از 2 تا 3 ماه، این موها نیز می ریزند. به طور کلی موهای جدید، جایگزین موهای قدیمی می شوند.

جراحی، زایمان، برخی داروها، تغذیه غلط، استرس شدید و مشکلات تیروئید موجب می شوند که موها در مرحله استراحت (تلوژن) باقی بمانند.

کشیدن موها و یا سفت بستن موها (با کش یا گیره) باعث تخریب فولیکول های مو و در نتیجه شکستن و ریزش آنها می شود

کچلی منطقه ای

در کچلی منطقه ای، سیستم ایمنی بدن اشتباها به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریختن موها می شود. اکثر مردم دارای 1 تا 2 منطقه بدون مو بر سر خود هستند، ولی در برخی، تمام موها می ریزند.

کچلی منطقه ای مسری نیست و علت آن، مسائل روحی-روانی می تواند باشد. موها ممکن است دوباره رشد کنند و با درمان تحت نظر پزشک متخصص، رشد موها تسریع می شود.

ریزش مو در مردان

90 درصد ریزش مو در مردان، ژنتیکی و ارثی است. ریزش مو را فقط از خانواده پدری خود به ارث نمی ببرید، بلکه ممکن است از خانواده مادری خود نیز ارث ببرید، برای مثال: ممکن است پدر مادرتان، ریزش مو داشته باشد.

طاسی مردانه، از ریزش مو در شقیقه ها شروع می شود و تا تاج سر ادامه می یابد.

ریزش مو در زنان

ریزش مو در زنان نشان می دهد موی سر آنها نازک و شکننده شده است. زنان به ندرت طاس می شوند و آنها بسیار آهسته تر از مردان، موهای خود را از دست می دهند. موی بلند فشاری را بر ریشه مو وارد نخواهد کرد.

آلوپسی (کم پشتی مو) و تخریب مو

کشیدن موها و یا سفت بستن موها (با کش یا گیره) باعث تخریب فولیکول های مو و در نتیجه شکستن و ریزش آنها می شود.

موهای مصنوعی و چیزهایی که به موها می زنید، نیز گاهی باعث آلوپسی می شوند، زیرا فشار زیادی بر موها وارد می کنند. معمولا، کوتاه کردن مو باعث رشد مجدد مو می شود.

 

 

سفید شدن مو

سفیدشدن موها، معمولا بر اثر افزایش سن نیست. اگر شما هنوز 40 سال ندارید و چند تار مویتان سفید شده است، این مسئله را در خانواده خود ببینید، زیرا ارثی است.

سفید شدن زودرس موها می تواند به علت کم خونی، مشکلات غده تیروئید، کمبود ویتامین B12 و ویتیلیگو (یک نوع بیماری پوستی) باشد.

آسیب مو در اثر آفتاب

اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، موهایتان خشک و شکننده می شوند. اگر دارای موهای نازک باشید، خطر آفتاب سوختگی در پوست سرتان افزایش می یابد. بنابراین بهتر است روزهای آفتابی، کلاه بر سرتان بگذارید (البته آقایان).

عوامل آسیب‌رسان به مو

خشک کردن (مثل سشوار)، رنگ کردن، دکلره کردن و حتی زیاد برس کشیدن موها باعث تخریب لایه بیرونی مو (کوتیکول) می شود. هنگامی که هسته داخلی مو در معرض این عوامل باشد، موها خشک و کم پشت می شوند. این عوامل به صورت جزئی باعث از دست دادن سلامتی مو می شوند.

ریزش مو را فقط از خانواده پدری خود به ارث نمی ببرید، بلکه ممکن است از خانواده مادری خود نیز ارث ببرید

ریزش مو در اثر برخی داروها

در میان داروهایی که موجب ریزش مو می شوند، می توان از این داروها نام برد:

داروهای پایین آورنده کلسترول

داروهای ضد افسردگی

داروهای غیراستروئیدی و ضد التهابی ( NSAIDs)

داروهای یائسگی

داروهای ضدبارداری

آنتی بیوتیک ها

معمولا وقتی مصرف این داروها را قطع کنید، ریزش مو نیز متوقف می شود.

تغذیه مو

برای سالم ماندن مو؛ نیاز به پروتئین، آهن، چربی امگا3، روی و ویتامین A دارید. البته مصرف زیاد ویتامین A موجب ریزش مو می شود، پس مراقب باشید.

رژیم خیلی کم کالری باعث می شود که مواد مغذی به بدن و موهایتان نرسد. اگر فردی کمبود شدید تغذیه ای داشته باشد، موها کاملا می ریزند.

اگر خواهان موهای درخشان و سالم هستید، ماهی و گردو (منبع امگا3)، اسفناج و هویج (منبع ویتامین A)، آجیل (منبع سلنیوم) و قارچ (منبع روی) مصرف کنید.

برای حفظ سلامت موها، لبنیات کم چرب، غلات سبوس دار و سبزیجات مصرف کنید.

ماساژ پوست سر

هیچ مدرکی دال بر این که ماساژ پوست سر باعث کندی ریزش موها می شود، وجود ندارد.

ماساژ سر باعث کاهش استرس می شود. در پوست سر، پایانه های عصبی وجود دارد که باعث حساس شدن پوست سر نسبت به تماس می شود. مالش پوست سر باعث کاهش این حساسیت می شود.

ماساژ دادن پوست باعث آزاد شدن هورمون هایی از قبیل دوپامین و سروتونین نیز می شود.

hosein heidari بازدید : 44 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به نام خداوند احد و واحد که هیچ گاه جز او کسی را نپرستیدم و برای او شریکی قائل نشدم.

آنچه در زیر می آید به گونه ای کاملا مستند حقایق تکان دهنده ای را افشا میکند که من در طول عمر کوتاهم وقتی به عنوان عامل نفوذی وارد در فرقه ی گمراه شیطان پرستی شدم با آن مواجه گشتم و حالا میخواهم همه ی اصرار آنها را افشا کنم و دست این رو سیاهان را رو کنم:

فرقه ای که من بدان راه یافتم،در حالی که نور ایمان در دلم می تاپید،فرقه ی شیطان پرستی "زاندر لوی Szandor Levi بود که دبدبه و کبکبه ی بسیاری داشت و امتحان های زیادی از آدم میگرفتند تا اجازه ی ورود به آن بدهند مثلا باید درحالی که لخت بودی دماغت را میگرفتی و فقط از دهنت نفس میکشدی در حالی که هوا هم بسیار سرد بود اما من در یک جای بدنم آتروپات جا سازی کرده بودم و اصلا هم سردم نمیشد و این آزمون و آزمون های مشابه را با سربلندی از سر گذراندم و در نهایت موفق به دیدن رئیس این فرقه ی گمراه شدم که مشغول انجام مراسم شیطان پرستی بود کله ی یک بز را گرفته بود و سعی داشت به آن سالتو با رانداز بزند و من در حالی که چشمانی پر اشک و دلی مملو از خوف خدا داشتم و زیر لب ذکر میگفتم به او نزدیک شدم و گفتم:سلام آقای لوی میشود به من شیطان پرستی آموزش دهید؟ لوی در حالی که داشت نفس نفس میزد برگشت و گفت:خواهش میکنم تو تاج سر مایی علی آقا. من که از مرام و معرفت او شوکه شده بودم یک لحظه یادم رفت که ذکر بگویم و خشکم زد اما به سرعت خودم را جمع و جور کردم و برای اینکه به او رکبی زده باشم جواب دادم:سروری! و بعد برای اینکه او را سه قبضه کنم و اصلا به من شک نکند پریدم دست گردنش انداختم و ماچش کردم.

روز های بعد کار ما همش انجام مراسم شیطان پرستانه بود صبح از خواب پا میشدیم در آب سرد دوش میگرفتیم و لیمو ترش میخوردیم لوی خیلی شکم گنده و احمق بود اما من حسابی چسبیده بودم و از جان و دل مراسم انجام میدادم به طوری که او اگر یک لیمو ترش میخورد من دو تا میخوردم حتی گاهی اوقات اینقدر زیاده روی میکردم که لوی به عقل خود شک میکرد. ظهر ها و عصر ها کارمان کشتی گرفتن با بز ها و خواندن انجیل شیطانی satanic bible بود. حالا میخواهم قدری از آیات گمراه کننده و سراسر آتش این کتاب را برای شما بخوانم تا با هر کلمه اش لعنتی بر شیطان، لوی و سایر شیطان پرستان بفرستید:

"به نام شیطان(من در دل خودم میگفتم لعنت بر شیطان)ما شیطان،بز،لیمو ترش،خون انسان و غیره را دوست داریم(من در دلم میگفتم لا الی الله الا الله!)ما شیطان را میپرستیم و فقط از او کمک میخواهیم در ضمن مسواک هم فراموشمان نمیشود(من میگفتم استغفرالله)شیطان ارباب ماست حتی بهتر از ارباب حلقه ها."

انجیل شیطانی قسمت 11 ،آیه ی 21 .

(این کتاب را لوی همیشه در جیب پیژامه ی پشمی خود مخفی میکرد،اما در نهایت من جای این پیژامه را که در صندوقچه ی ننه بزرگ او بود پیدا کردم و آن را کش رفته در اولین فرصت به بدترین شکل آتشش زدم والسلام)

مراسم شب ها اما از همه دشوار تر و پدر درآرتر بود. به این صورت که باید کنار یک نفر دیگر میخوابیدی و تا حد دیوانه شدن با نماد های شیطان پرستی مثل موسیقی متال و ستاره ی پنج پر او را آزار می دادی.من یک بار به خاطر علاقه ای که لوی به من پیدا کرده بود افتخار این را یافتم که در کنار او بخوابم و بعد با ضبط 1000 واتی که در شورتم قایم کرده بودم با پخش موسیقی متال توانستم مثل چی او را بترسانم و بعد از آن لوی دیگر در کنارم نخوابید.

شیطان پرستان عادات زشت بسیاری داشتند که من با توجه به دین مبین اسلام برخی از آنها را در اینجا به نقد کشیدم: مثلا آنها هیچ وقت به هم سلام نمیکردند و فقط با دست به هم اشاره میکردند و برخی اوقات پشت سرهم غیبت میکردند و سر مراسم شیطان پرستی حاضر نمیشدند یا موجبات آزار خود یا دیگران را فراهم میکردند مثلا یک بار اتاق را به حدی تاریک کرده بودند که من پایم به لوی گیر کرد و با مخ زمین خوردم و هم خودم آسیب دیدم و هم مراسم او را خراب کردم.کلا دین اسلام دین صلح و برادری و برابری است که هیچ جا را تاریک نمیکند و من آن را بسیار دوست میدارم.

پس از گریختن از چنگال لوی و طرافداران نگون بخت او اقدام به انتشار این اسناد تکان دهنده در مورد شیطان پرستی و مراسم مخوف آن کردم و حتی علاقه ی لوی به من به حدی بود که پس از انجام این کار هم از من نبرید و تا آخر عمر مرا دوست میداشت و حتی یکی دو بار پس از مرگ او مقام جانشینی کلیسا ی شیطان پرستی به من پیشنهاد شد که من با غرور و افتخار در حالی که یاد خدا را در دل داشتم پس از تفکر کافی این پیشنهاد را رد کردم که در مقابل همه ی این اعمال شجاعانه جوایز بسیاری به من تعلق گرفت از جمله:

جایزه ی مرد سال مسلمان از طرف انجمن زنان مسلمان قاهره

جایزه ی روشن گری در اسلام از طرف انجمن اخوت مسلمین قزوین

مقاله ی برگزیده ی همایش اسلام و ادیان نوظهور در دوره ی اول و سوم

جایزه ی یونیسف در سال 1994 به خاطر تلاش های انسان دوستانه و از خود گذشتگی

جایزه ی ادبی خرس نقره ای برلین به خاطر نثر شاداب و مفرح و تحقیر تمام عیار شیطان پرستان

جایزه ی سال انجمن هواداران انتوآن زاندر لوی

...

با تشکر از شما که وقت گذاشتید و این مطلب را خواندید.امیدوارم این رنج و سختی های مرا سرمشق قرار دهید و هیچ گاه به فکر شیطان پرستی نیفتید و همواره خدای یکتا را بپرستید.

hosein heidari بازدید : 58 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

به گزارش سینمای ایران، برنامه زمانبندی اکران فیلم سینمایی «در امتداد شهر» در سینماهای تهران به شرح ذیل است:

در خلاصه این فیلم آمده:

امیرحسین آرمان و آنا نعمتی، دو دانشجوی اخراجی از دانشگاه، حامد و شیرین در امتداد شهر را روایت می‌کنند. این دو در اثر تنگناهای مالی و اجتماعی، آتیلا پسیانی در قامت علی فرمانیان را مقصر می‌دانند و برای انتقام‌گیری دست به سرقت از جواهرفروشی او می‌زنند. همه چیز بر وفق مُراد نیست و محمدرضا گلزار ستاره سینمای ایران بر اثر یک اتفاق وارد ماجرای سرقت می‌شود.رضا رشیدپور در قامت مدیر برنامه های گلزار درصدد است تا از فرصت پیش آمده کمال استفاده را ببرد. در این همین حین است که فرزاد حسنی مجری ممنوع‌التصویر تلویزیون وارد این معرکه می‌شود. نیکی کریمی، فریبای در امتداد شهر، دلبسته و همسر دوم (موقت) علی فرمانیان رازی را با خود در این قصه به همراه می آورد و در اینجاست که مهران رجبی در قامت سرکار استوار جلوخانی و سربازش حسین سلیمانی معرکه را بهم می‌زنند و پای نیروی انتظامی به این قائله باز می‌شود. ولی این تنها بخش کوچکی از شهری است که در امتداد آن این قصه روایت می‌شود.

گوهر خیراندیش در نقش راننده تاکسی بانوان، سارا خوئینی‌ها در نقش سارا همسر اول علی فرمانیان، محمد عمرانی در نقش استاد دانشگاه، محمدرضا داودنژاد در نقش مرد اسلحه فروش، خاطره حاتمی در نقش، مائده طهماسبی در نقش اشرف خانم، شمسی فضل‌الهی در نقش مادر، مجید شهریاری در نقش سرهنگ کلانتری، پریناز ایزدیار، حمیدرضا آفرینش و فرمان فتحعلیان دیگر بازیگران این قصه شهری هستند.

از بازیگران فیلم «در امتداد شهر» می توان به محمدرضا گلزار، آنا نعمتی، نیکی کریمی، امیرحسین آرمان، فرزاد حسنی، آتیلا پسیانی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی ها، مهران رجبی، خاطره حاتمی، حسین سلیمانی، محمدرضا داوود نژاد، محمد عمرانی، مائده طهماسبی، حمیدرضا آذرنگ، امیر حسین مدرس، مسعود پاکدل و گوهر خیراندیش با حضور افتخاری فرمان فتحعلیان اشاره کرد.

عوامل فیلم «در امتداد شهر» عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: امیر علی محسنین، مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، طراح صحنه و لباس: پیام فروتن، مدیر برنامه ریزی: علی کریم، عکاس: مسعود پاکدل، مدیر تولید: عبدالرضا شهباززاده، مدیر کنترل پروژه: مهندس بیتا علائی، مجری طرح: مجید کریمی، مشاور تهیه کننده: علی علائی و تهیه کنندگان: مجید کریمی، محسن طباطبایی.

hosein heidari بازدید : 48 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

«پرواز شماره 498 هواپیمایی کره ایرلاین از سئول هفته پیش به زمین نشست.» کافی است این صدای اطلاعات فرودگاه در سالن یک فرودگاه امام(ره) طنین‌اندازمی‌ شود تا ولوله‌ای به پا شود.

چندصد نفر به سمت گیت ورود مسافران حمله می‌برند، مسافران خارجی و کسانی که منتظر مسافرند بی‌اطلاع از همه‌جا، هاج و واج دارند این صحنه تهاجم و اجتماع را می‌بینند؛ «آقا! خبریه؟ تیم ملی اومده؟»

جوانی که دارد سرک می‌کشد این سوال را از پیرمرد شیک‌پوشی که کت و شلوار اتوکشیده تنش کرده و دسته گلی به دست دارد می‌پرسد، نگاه عاقل اندر سفیهی به جوان می‌کند؛ «خبر نداری؟ یانگوم اومده؛ یانگوم جان. با اون دست‌پختش، با اون حجب و حیا و...» و لق‌لق‌زنان به سمت جمعیت می‌رود تا عقب نماند. ناگهان صدای سوت و کف و جیغ، و چیلیک چیلیک و نور فلش دوربین‌ها فضای سالن را پر می‌کند. صفحه مونیتوری موبایل‌های دوربین‌دار رو به ورودی گیت، رو به آسمان گرفته شده. چند مسافر چشم‌بادامی با وحشت و بهت در حالی که چمدان‌هایشان را از بین ملت به هیجان‌آمده بیرون می‌کشند، خودشان را از وسط جمعیت نجات می‌دهند و به سمت در خروجی می‌روند.

«
یانگوم بیا اینجا» «یانگوم، آی‌لاویو...». لی یونگ آئه با روسری قرمز و مانتویی که نقوش کره‌ای دارد زیر نور فلش‌ها در حالی‌که سعی می‌کند تعجبش را زیر لبخند پنهان کند وارد سالن فرودگاه شده. چند مرد کره‌ای که معلوم است جزء تیم مدیریت و حفاظت او هستند، دورش را گرفته‌اند. ناگهان مهران مدیری جلو می‌رود و دسته گلی را به او می‌دهد. مترجمی حرف‌های او را ترجمه می‌کند. خیلی عجیب است تا حالا کسی متوجه حضور مدیری در فرودگاه نشده بود.

همه حواسشان به یانگوم بوده. خیلی‌ها تا مدیری را می‌بینند، جیغشان بنفش‌تر می‌شود. «کیه؟ بازیگر خارجیه؟ جومونگه؟ سوسانوئه؟» یکی از ماموران فرودگاه با تعجب این سوال را از یکی از مسافرها می‌پرسد.این تصویری از ورود لی یونگ آئه به تهران است؛ تصویری که اگر او به تهران می‌آمد احتمالا اتفاق می‌افتاد. اینجا گزارشی تصویری داریم از سفر یانگوم به ایران. در چند برش و در چند روز. جاهایی که احتمالا به آنجاها سر می‌زد.


اقامت در هتل استقلال


لی‌یونگ آئه نمی‌توانست خوشحالی‌اش را از حضور در ایران پنهان کند. «من... ایران... دوست داشت.» در محوطه بیرون فرودگاه او چند بار این عبارت را جلوی عکاس‌ها و خبرنگارها گفت و سریع سوار ماشین مدیری شد. می‌گفتند او در هتل استقلال در پارک وی اقامت می‌کند تا به لوکیشن سریال «قهوه تلخ» که در خیابان فرشته است، نزدیک‌تر باشد.

در کنار فخرالتاج


اولین سکانس لی‌یونگ آئه در قهوه تلخ؛ او با لباسی قجری در کنار الیکا عبدالرزاقی (فخرالتاج) و سحر زکریا (لعبت الملوک) به همایونی وارد شد تا خودش را به محمدرضا هدایتی (جهانگیرخان) معرفی کند. شاهدان می‌گویند در این سکانس قبل از همه دایی اقبال نعره کشیده: «سرآشپز سلطنتی، استاد آشپزی. فخر جیجو، معاند جومونگ ریقو، سازنده سس افسنتین، محبوب آسمان و زمین، سرکار علیه یانگوم الملوک شرفیاب می‌شوند.» لی‌یونگ آئه هم با فارسی دست و پا شکسته گفت: «سلام... من یانگوم هست



بازیگران ایرانی بهترند


برج میلاد هم پذیرای لی‌یونگ آئه بود. در جشنی که عده‌ای از سینماگرها و اهالی تلویزیون برای تقدیر از او ترتیب داده بودند، لی‌یونگ آئه روی سن رفت و چند نکته درباره فرق بازیگری در کره و ایران گفت و توضیح داد که سطح بازیگری در ایران به مراتب بالاتر از کره است. مجری این برنامه سروش صحت بود. در آخر برنامه هم چند قالیچه توسط حسین فرحبخش به یانگوم هدیه شد


راز یانگوم در دست یانگوم



یانگوم سرزده به تحریریه همشهری جوان آمد. ما هم همان طرح جلد شماره 140 (راز یانگوم) را قاب کردیم و احسان رضایی آن را تقدیم لی یونگ‌آئه کرد. او گفت از طریق همان شرکت مستندساز کره‌ای که به تحریریه همشهری جوان آمده بودند، آدرس مجله را پیدا کرده. البته اول به جردن و ساختمان آی‌تک رفته و بعد به اینجا زیر پل کریمخان آمده.


در حلقه خبرنگاران


مرکز همایش‌های صدا و سیما در دومین روز سفر لی‌یونگ آئه میزبان او و خبرنگاران بود. او با مترجم کره‌ای‌اش به محل برگزاری کنفرانس خبری آمد. بیشتر سوالات کنفرانس درباره نقش او در قهوه تلخ بود؛ «قرار است با کبوتر و قرقی در آشپزخانه همبازی شوم.» لی‌یونگ آئه همین‌طور خبر داد که قرار است با سانگ ایل گوک سریال تاریخی دیگری بازی کند. محسن حاجیلو هم آمده بود تا از آئه درباره صرفه‌جویی در مصرف برق بپرسد و برنامه «الف و ب»‌اش را پر کند.



شام آخر با قطبی


دوستی قدیمی لی‌یونگ آئه با یوروم، همسر قطبی باعث شد تا او به خانه قطبی هم سر بزند. قطبی در حالی که بیشتر حواسش به جام ملت‌های آسیا در قطر بود گفته: «این بازیگر دل شیر داره که تونست دل و روده عالیجناب کریزی رو بیرون بکشه.» لی‌یونگ آئه در آخرین شب حضور قطبی در ایران مهمان سرمربی تیم ملی و همسر کره‌ای‌اش بود چون قطبی گفته بعد از جام ملت‌ها، سرمربی شیمنیرو ژاپن می‌شود. در عکس، تابلوهای نقاشی یوروم را می‌توانید ببینید.




عاشق قورمه ‌سبزی


لابی هتل استقلال هر روز مملو از خبرنگارها و عکاس‌ها بوده. کافی بود لی‌یونگ آئه بخواهد برای شام یا ناهار به رستوران برود تا همه به سمتش هجوم ببرند. او در مدت اقامتش در هتل فقط یک غذا می‌خورد: «قورمه سبزی» سرآشپز هتل گفته یانگوم خیلی پیگیر بود این غذا را یاد بگیرد و برای همین چند بار هم به آشپزخانه آمده. او گفته کارگردانی مهران مدیری را مثل قورمه سبزی دوست دارد



مقدمتان گلباران


با وجود اینکه قهوه تلخی‌ها سعی کرده بودند این سفر در سکوت خبری انجام شود اما الان همه از ماجرا خبر دارند. این پارچه‌نوشته‌ها حتی در جاهایی که این بازیگر به آنجاها نمی‌رفت هم نصب شده بود. از بعضی شهرستان‌ها خبر رسیده از این دست پارچه‌نوشته‌ها در نقاط مختلف شهر نصب کرده‌اند‌.



دیدار با شهریار


بعد از برد یک هیچ پرسپولیس برابر سایپا، لی‌یونگ ‌آئه به خانه علی دایی رفت تا هم بابت این برد به دایی تبریک بگوید و هم دختردار شدن دایی را. او یک ست کامل لباس بچگی یانگوم در قصر سلطنتی را به دایی هدیه داد. همان‌طور که در تصویر هم معلوم است مقدمات این دیدار را سیامک رحمانی چیده بود.


ملاقات غیرمنتظره


اسفندیار رحیم‌مشایی به دیدار لی‌یونگ آئه رفت. این ملاقات در لابی هتل استقلال انجام شد و قرار شد این گفت‌و گو ها در دفتر مشایی ادامه پیدا کند. آئه گفت:« این ملاقات سازنده بوده قرار شد یک نمایشگاه نقاشی در تهران برگزار کنم.» خبرنگاران گفتند مگر شما نقاشی بلدید؟ لی‌یونگ آئه گفت: «نه! ‌اما به وامش احتیاج دارم‌

hosein heidari بازدید : 55 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خاک شد هرکه بر این خاک زیست ٬ خاک چه داند که در این خاک کیست
سرانجام که باید در خاک رفت ٬ خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت . . .


تو را در عین دوری دوست دارم ٬ تو را با این صبوری دوست دارم
گل نرگس ٬ گل جاوید ایام ٬ تو را صد سال نوری دوست دارم . . .


سنگ در برکه می اندزمو می پندارم, با همین سنگ زدن ماه به هم می ریزد,
کی به اندختان سنگ پیاپی در آب, ماه را میشود از حافظه‌ی آب گرفت


اگر ۶۰ ثانیه فرصت داشته باشی باهام حرف بزنی ٬
و بدونی که دیگه هرگز منو نمیبینی بهم چی میگی !؟
منتظز جوابم . . .


آغاز هر روز شروع دوباره برای آموختن است ٬ آغازی برای تکاندن غبار از دل
و نشاندن غنچه های محبت و عشق ٬
پس شروع دوباره زندگی بر تو مبارک . . .


اگر اسم آدما رو بارزترین صفاتشون بذارن ٬ اسم منو چی میذاشتی !؟


خدایا ٬ دوست بدار آنهائی که دوستمان دارند و ما نمیدانیم
و سلامت بدار آنهائی را که دوستشان داریم و نمیدانند . . .


صفائی بود دیشب با خیالت خلوت من را / ولی من باز پنهانی تو را هم آرزو کردم


برای زیبا زندگی نکردن کوتهی عمر را بهانه نکن
عمر کوتاه نیست . . . ما کوتاهی میکنیم . . .


تنها داروئی که 2 خاصیت داره چشم های قشنگ توست
که هم آرومم میکنه هم داغون !


گاه برای ساختن باید ویران کرد ، گاه برای داشتن باید گذشت
و گاه در اوج تمنا باید نخواست . . .


عمر من غارت شد ، و غارتگر من دور شد ، من صبوری کردم و غارتگرم مغرور شد . . .


دود اگر بالا نشیند کسر شأن شعله نیست ، جای چشم ابرو نگیرد ، گرچه او بالاتر است .


پشت پلکم عکستو نقاشی کردم گلکم ، تو رو میبینم تا وقتی چشم میبندم گلکم
ای پیام این تبسم که رو لبهای منه ، خیلی وقته که به گریه هام میخندم گلکم


هر رهگذری محرم اسرار نگردد ، صحرای نمک زار ، چمن زار نگردد
هرجا که رسیدی مکش طرح رفاقت ، هر کس که به تو یار وفادار نگردد . . .


بوسه ابتکاریست از طبیعت ، برای زمانیکه احساس در کلام نمی گنجد . . . میبوسمت


باید که مهربان بود ، باید که عشق ورزید ، زیرا که زنده بودن ، هر لحظه احتمالیست

hosein heidari بازدید : 62 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

1:غرورت را بخاطره دلی که دوسش داری بشکن,اما دل کسی رو بخاطر غرورت نشکن.

2.دوباره فال حافظ و دوباره توی فالمی,همیشه در خیالتم اگر چه بیخیالمی.

3.میدونی معنی 721 چیه؟ یعنی میون 7 آسمون و2 عالم 1نفرو دوست دارم اونم تویی.

4.از زندگی 3 چیز آموختم,از عشق رسوایی,از دوست بی وفایی,از شب تنهایی.

5.نازنین هرجا که باشی قصه نویسه تو منم,همه نارفیقن و تنها رفیق تو منم.

6.وقتی دل تنها کالایی که خدا شکستشو میخره,چرا به دست کسی که دلم را شکسته بوسه نزنم؟

7.تاعمر ما باشد به دنیا,ما رفیقیم,ترسم بمیرم حس کنی ما نا رفیقیم.

8.اگه کسی واقعا دوست داشته باشه,بیشتر از اینکه بگه دوست دارم میگه مواظب خودت باش.

9.اگر حلقه ازدواج طلاست,حلقه رفاقت وفاست.

10.راز دل با کسی نگفتم چون ندارم محرمی,هرکه را محرم شمردم عاقبت رسوا شدم,راز دل با آب گفتم تا نگویید با کسی,عاقبت ورد زبان ماهی دریا شدم.

11.محبت تنها جوشکاری که دلهای شکسته را رایگان جوش میدهد.

12.بهترین دوست تو کسی هست که اولین قطره اشکت را میبیند,دومی را پاک میکند و سومین قطره اشکت را تبدیل به خنده میکند.

13.تکیه بر دیوار کردم خ0اک بر پشتم نشست,دوستی با هرکه کردم عاقبت قلبم شکست.

14.عشق یعنی علاقه شدید قلبی به کسی که دوسش داری.

15.سلامتی رفیقی که از پل نامردی رد نمیشه,ولی تو دریای مردونگی غرق میشه.

16.من یه غریبه دیروز, آشنای امروز وفراموش شده فردایم,در آشنایی امروز مینویسم تا در فراموشی فردا یادم کنی.

17.روزی با خودم فکر میکردم اگر با غریبه ای ببینمش شهر را به آتش میکشم,اما الان حاضر نیستم یک کبریت روشن کنم تا ببینم کجاست.

18.آنهایی میگویند برایتان میمیریم دروغ میگویند,ما راست میگوییم که به عشق هم زنده اییم.

19.زندگی در گرو خاطره هاست,خاطره در گرو فاصله هاست و فاصله تلخ ترین خاطره هاست.

20.وقتی تورو از دست دادم هیچ اشکی نریختم,چون تمام اشکهام رو برای به دست آوردنت ریخته بودم.

hosein heidari بازدید : 41 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سلامی به گرمی اتو.به نرمی پتو..به شیرینی لبو.دوستت دارم هلو!

الهی فندق بشی ، سنجاب بشم گازت بگیرم !

بچه از باباش میپرسه: بابا، تو بهشت زنها از شوهراشون جدا زندگی میكنند یا باهم هستن؟
باباهه میگه: بچه جون، اگه زنها با شوهراشون یكجا باشن كه آنجا دیگه بهشت نمیشه !!!

غضنفر با ماشینش تو برفا گیر می کنه زنجیر نداشته سینه می زنه!

خدایا به دوست دختران ما زیبایی زلیخا و به زنان ماشعور آسنات را عطا بفرما

هش چیست ؟ Hosh
جد بزرگ ترمز ABS است که خر را بدون هیچ خط ترمزی نگه می دارد !

توی یک مهمانی، خانمی رو می کنه به حیف نون، می گه:
به نظر شما من چند سالمه؟
حیف نون می گه:
گفتنش یک خورده مشکله، اما یک کم که دقیق می شم می بینم اصلا بهتون نمی یاد!

حیف که فقط تو یکی رو دارم ........ اگه از تو یه عالمه داشتم .... تا حالا یه گاوداری زده بودم ...

تحقیقات نشان داده كه فقط ۲۰% مردها عقل دارند ۸۰% بقیه زن دارند !!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟

بیشتر مردان موفقیت شون رو مدیون زن اولشون هستند و زن دومشون رو مدیون موفقیت شون !!!!!؟؟؟

مرد به زن : عزیزم ممنونم ازت ! تو اعتقاد به دین رو به زندگیم آوردی! چون من قبل از ازدواج معتقد بودم جهنم اصلا’ وجود نداره !!!!! ؟؟؟؟؟؟؟

و خداوند زن را آفرید تا هیچ مردی به مرگ طبیعی نمیرد ( سوره سكته آیات حرص تا دق)

قوانین طلائی همسرداری (برای مردان ):
قانون اول: باید زنی داشته باشید كه در كارهای خانه مثل آشپزی، تمیزكاری، گردگیری و ... خوب باشد .
قانون دوم: باید زنی داشته باشید كه موجبات سرگرمی و خنده و شادی شما را فراهم نماید .
قانون سوم: باید زنی داشته باشید مورد اعتماد و اطمینان و راستگو .
قانون چهارم: باید زنی داشته باشید كه از بودن با او لذت ببرید و باعث آرامش خاطر شما باشد .
قانون پنجم: خیلی خیلی اهمیت دارد كه این چهار زن از وجود یكدیگر بی خبر باشند !!!

یك زن نگران آینده است تا زمانی كه شوهر كند
یك مرد هرگز نگران آینده نیست تا زمانی كه زن بگیرد
یك مرد موفق مردیست كه درآمدش بیشتر از مبلغی باشد كه زنش خرج می كند
یك زن موفق زنیست كه بتواند چنین مردی را پیدا كند

برنده جایزه نوبل ادبیات در زمان تقدیم جایزه خود به همسرش گفت:" این جایزه را به همسر عزیزم تقدیم می كنم كه با نبودش باعث شد من بتونم این كتاب را تمام كنم " !

فرق آقایون و خانومها :
آقایون وقتی پولدار میشن شیطون میشن
خانمها وقتی شیطون میشن پولدار میشن

میدونی چرا عروس و داماد بعد از عقد ، عسل میخورن ؟
چون مزه گوهی که خوردن عوض بشه !!!

اس ام اس برای سالگرد ازدواج:
نگاه من به روز سالگرد ازدواجمان همانند نگاه یك گوسفند است به روز عید قربان

در پی دو همسر اختیار کردن یوزارسیف جمعی از بانوان فمنیست عازم مصر شده و هدف سفر خود را نابودی همسر اول یوزارسیف این مایه ننگ تاریخ اعلام کردند

hosein heidari بازدید : 44 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وقتی کسی به دل نشست ، نشستنش مقدس است ، حتی اگر نبینمش ، همین برای من بس است .


گرچه ما را نکنی یاد ولی ما هستیم ، دل به پیامی که نمیدی بستیم .


همه در دایره ی دوست گرفتار شدند ، بی نوا دل که در این دایره پرگار نشد ، عاشقان سایه گریز و سایه ی یار شدند ، یار از خون دل عشق خبردار نشد ، چشم ها مست ز هوشیاری و در خواب شدند ، خواب از یاد رخ دوست بیدار نشد .


داستان زندگی من قصه ای است که متن آن وجود توست و پایانش نبود توست .


چه خوش است حال مرغی که قفس ندیده باشد ، چه نکوتر آنکه مرغی ز قفس پریده باشد ، پر و بال ما بریدند و در قفس گشودند ، چه رها چه بسته مرغی که پرش بریده باشد .


دلم با عشق تو عاشق شد ، تمام لحظه هایم بهترین شد ، ولی بی مهریت کار دلم ساخت ، دل تنهای من تنهاترین شد .


دوست داشتن همیشه گفتن نیست ، گاه سکوت است و گاه انتظار .


خنده بر لب می زنم تا کس نداند راز من ، ورنه این دنیا که ما دیدیم خندیدن نداشت .


عشق فرآیندی است که در طی آن من به تو کمک کنم تا به خود واقعی ات نزدیکتر شوی ، نه آنچه من می خواهم .


شمع سوزان توام اینگونه خاموشم مکن ، از کنارت رفته ام اما فراموشم مکن .


یه من به تو یه فاصله ، نه نشد ! بی من یه تو یه فاصله ، نه نشد ! بی تو یه من یه فاصله ، بازم نشد ! یه من یه تو بی فاصله ، حالا شد !


هیچوقت قول یک پسر بچه را جدی نگیر اما همیشه از تهدیدات یک دختر بچه بترس . (الکساندر دوما)


زمانه ازم پرسید که چه کسی رو بیشتر از همه دوست دارم ؟ من درباره ی تو چیزی بهش نگفتم ، آخه این رسم زمونست که هرکی رو که از همه بیشتر دوست داری ازت میگیره .


اینجا یکی برای خودش تار میزند ، اینجا یکی از عاشقیش جار میزند ، اینجا غریبه ها همگی آشناتر اند ، رویای دوست بر در و دیوار میزند ، لب ها به زور رژ همگی سرخ و رنگی اند ، دلبر به جای گل به سرش خار می زند ، حاکم برای عشق خودش حکم میکند به مرگ ، دل را به جرم عاشقی اش دار می زند .


فقط دریا دلش آبی تر از من بود ، و من از دریا ، دلم دریا ، فقط این را ندانستم ! چرا گشتم چنین تنها تر از تنها ! به هر آبی شدم آتش ، به هر آتش شدم آبی ، به هر آبی شدم ماهی ، به هر ماهی شدم دامی ، به هر نامحرمی ساقی ، به هر ساقی می باقی و تو این را ندانستی ! چرا گشتم چنین عاصی ؟


هنگامی که دری از خوشبختی به روی ما بسته میشود ، دری دیگر باز میشود ولی ما اغلب چنان به در بسته چشک می دوزیم که درهای باز را نمی بینیم . (هلن کلر)


بسیاری از مردم لایه ی نقره را در انتظار طلا از دست می دهند .


وقتی زندگی صد دلیل برای گریه کردن به شما می دهد ، هزار دلیل برای خندیدن به آن نشان دهید .

گریستن خوب نیست مگر بشود جوری گریست که چشم ها نفهمند .

آنکه می خواهد روزی پریدن آموزد ، نخست می باید ایستادن ، راه رفتن ، دویدن و بالارفتن آموزد ، پرواز را با پرواز آغاز نمی کنند .

 

hosein heidari بازدید : 43 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گریستن خویش زاده می شویم و چه ساده با گریستن دیگران از دنیا می رویم و میان این دو سادگی معمایی میسازیم به نام زندگی

********************************

ساده بودم که تو را ساده تجسم کردم درد لبخـند تـو را بـا گریـه تبـسم کـردم

********************************

اگر دنیا پر از عاشق نباشه تو این دنیا دل صادق نباشه همون بهتر که این دنیا نباشه زمین و آسمون یکجا فنا شه

********************************

برنارد شاو : مراقب باشید چیزهایی که دوست دارید به دست آورید وگرنه مجبور خواهید شد چیزهایی را که بدست آورده اید دوست بدارید

********************************

هرگز برای عاشق شدن، به دنبال باران و بهار و بابونه نباش. گاهی در انتهای خارهای یک کاکتوس به غنچه ای می رسی که ماه را بر لبانت می نشاند

********************************

شخصی می گفت من شانزده سال دارم بزرگی به او خرده گرفت که نباید بگویی شانزده سال دارم باید بگویی آن شانزده سال را دیگر ندارم


********************************

زندگی پژمردن یک برگ نیست بوسه ای در کوچه های مرگ نیست زندگی یعنی ترحم داشتن با شقایقها تفاهم داشتن

********************************

کاش در دنیا سه چیز وجود نداشت : غرور ، عشق ، دروغ اونوقت کسی از روی غرور برای عشق دروغ نمی گفت

********************************

گریه هایم بی صداست عشق من بی انتهاست ردپای اشک هایم را بگیر تابدانی خانه عاشق کجاست

********************************


روز اول شوخی شوخی جدی شد شوخی ترین جدی عمرم دوست داشتن تو بود و جدی ترین شوخی عمرم از دست دادن تو

********************************

خیلی سخته توی پاییز با غریبی آشنا شی اما وقتی که بهار شد یه جوری ازش جدا شی خیلی سخته یه غریبه به دلت یه وقت بشینه بعد اون بگه که هرگز نمیخواد تو رو ببینه

********************************

مردن آن نیست که در سینه ی خاک دفن شوم مردن آن است که از خاطر تو با همه ی خاطره ها محو شوم

********************************

اسپانیایی ها میگن : "عشق ساکت است اما اگر حرف بزند از هر صدایی بلندتر است ." ایتالیایی ها میگن:"عشق یعنی ترس از دست دادن تو !" ایرانی ها میگن :"عشق سوء تفاهمی است بین دو احمق که با یک ببخشید تمام میشود

********************************

و دریایی و من موجی اسیرم که می خواهم در آغوشت بمیرم بیا دریای من آغوش بر کش نمی خواهم جدا از تو بمیرم

********************************

آن شب که دلی بود به میخانه نشستیم... آن عهد که بستیم به پیمانه شکستیم... ای فاتح هر قلب همان طور که گفتی... ما عهد شکستیم ولی دل نشکستیم

********************************

خدایا نسیم نوازش کجاست ... کویرم ، سرآغاز بارش کجاست بیا تا به لبخند عادت کنیم ... به این راز پیوند عادت کنیم بیا ساده مثل چکاوک شویم ... بیا باز گردیم و کودک شویم

********************************

عشق، نردبانی است که ما را از خود بالا می کشد. عشق، همان فعل انفعالی است که در برابر گل سرخ به ما دست می دهد. عشق، عزرائیل زیبایی است که رسید، جسم ما رامی گیرد و قبض روح راامضا می کند عشق، اولین آهی است که در آیینه کشیده ایم. عشق، اولین حقوق ما از باجه معرفت است. عشق،خرید وفروش با پای عاشق و معشوق است.

********************************

قلب من یک جاده تاریک بود / با تو قلبم کلبه پیوند شد / اشک هایم مثل نیلوفر شکفت / حاصلش یک اسمان پیوند شد

********************************

الکساندر دوما میگه : هیچ وقت قول یک پسر بچه را جدی نگیر اما همیشه از تهدیدات یک دختر بچه بترس

********************************

یاد گرفتم که عشق با تمام عظمتش دو سه ماه بیشتر زنده نیست یاد گرفتم که عشق یعنی فاصله و فاصله یعنی دو خط موازی که هیچگاه به هم نمی رسند یاد گرفتم در عشق هیچکس به اندازه خودت وفادار نیست و یاد گرفتم هر چه عا شق تری ، تنهاتری

********************************

خودتو برای دیگران ارام ورق بزن چون اگر تمام بشی می رند سراغ دیگری

********************************

با صد هزار جلوه برون آمدی که من ، با صد هزار دیده تماشا کنم ترا

hosein heidari بازدید : 32 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1.هر وقت تو زندگی به یك در بزرگ كه روش یه قفل بزرگه برخورد كردی،نترس و ناامید نشو!چون اگه قرار بود باز نشه جاش دیوار میذاشتن...

2.
بزرگترین افسوس آدمی این است كه حس میكند میخواهد اما نمیتواند!و به یاد می آورد زمانی را كه میتوانست اما نخواست...

3.
خیلی تلخه كه ببینی یك آهو اسیر پنجه های یك شیر شده!ولی تلختر ازون اینه كه ببینی یك شیر اسیر چشمای یك آهو شده...

4.
برای انسانهای سخت بن بست وجود ندارد!چون آنها بر این باورند كه یا راهی خواهم یافت،یا راهی خواهم ساخت...

5.
روزی دروغ به حقیقت گفت:مایلی با هم شنا كنیم؟ حقیقته ساده لوح پذیرفت وقبول كرد.آن دو باهم به كناره ساحل رفتند و حقیقت لباسش رادرآورد. دروغ حیله گر لباسهای او را پوشید، از آن روز به بعد همیشه حقیقت عریان و زشت است و دروغ در لباس حقیقت زیبا و فریبنده...

6.
تو ویترینه زندگی به عروسكی كه مال تو نیست و نمیتونی به دستش بیاری دل نبند،چون مطمئن باش عروسكی كه داری رو هم از دست میدی...

7.
كسانی كه به آنان عشق می ورزیم از بیشترین قدرت برای آزردن ما برخوردارن...

8.
دنیا را بد ساختند!كسی را كه دوست داری،دوستت ندارد!كسی كه تو را دوست دارد،تو دوستش نداری!اما كسانی كه همدیگر را دوست دارند به رسم و آئین زندگانی به هم نمی رسند.واین رنج است، زندگی یعنی این...

9.
افسوس آن زمان كه باید دوست بداریم كوتاهی میكنیم،آن زمان كه دوستمان دارند لجبازی میكنیم،و بعد بابت آنچه از دست رفت آه ه ه میكشیم...

10.
زندگی مثه یك پله قدیمیه!به این فكر نكن كه اگه تنها ازش رد شی دیرتر خراب میشه!به این فكر كن كه اگه خراب شد یكی باشه دستتو بگیره...

11.روزی مرگ به زندگی گفت تو چرا اینقدر شیرینی و من اینقدر تلخ! زندگی گفت : چون تو یک حقیقت هستی و من یک دروغ

hosein heidari بازدید : 28 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

این دیگه بار آخره دارم باهات حرف میزنم / خداحافظ نا مهربون میخوام ازت دل بکنم

سخته ولی من میتونم سخته ولی من میتونم / این جمله رو اینقد میگم تا که فراموشت کنم

..

.

همیشه از همان ابتدای آشناییمان در هراس چنین روزی بودم و کابوس خداحافظی

را میدیدم اکنون شد آنچه نباید میشد

خداحافظ دلیل بودنم خداحافظ . . .

.

.

فکر میکردم آنقدر از نگاهم بیزار شده ای که دور دور رفته ای

اما دور شده بودی تا پا به پا شدنت را نبینم…و اشکهای

خداحافظی را !!

.

تو که میدانستی با چه اشتیاقی…خودم را قسمت میکنم

پس چرا …زودتر از تکه تکه شدنم…جوابم نکردی…برای

خداحافظی …خیلی دیر بود…خیلی دیر !!

.

.

شبیه برگ پاییزی ، پس از تو قسمت بادم / خداحافظ ، ولی هرگز نخواهی رفت از یادم

خداحافظ ، و این یعنی در اندوه تو می میرم / در این تنهایی مطلق ، که می بندد به زنجیرم

.

و بی تو لحظه ای حتی دلم طاقت نمی آرد / و برف نا امیدی بر سرم یکریز می بارد

چگونه بگذرم از عشق ، از دلبستگی هایم ؟ / چگونه می روی با اینکه می دانی چه تنهایم ؟

.

خداحافظ ، تو ای همپای شب های غزل خوانی / خداحافظ ، به پایان آمد این دیدار پنهانی

خداحافظ ، بدون تو گمان کردی که می مانم / خداحافظ ، بدون من یقین دارم که می مانی !

.

.

حالا که رفتنی شده ای طبق گفته ات / باشد، قبول…لااقل این نکته را بدان:

آهن قراضه ای که چنان گرم گرم گرم

در سینه می تپید،

دلم بود

نا مهربان.. خداحافظ

.

.

روزی صد بار با هم خداحافظی کردیم اما افسوس معنای

خداحافظی را زمانی فهمیدم که تو را به خدا سپردم . . .

.

.

خداحافظ ای قصه ی عاشقانه خداحافظ ای آبی روشن دل

خداحافظ ای عطر شعر شبانه خداحافظ ای همنشین همیشه

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته تو تنها نمی مانی ای مانده بی من

تو را می سپارم به دل های خسته

.

پرستو ها چرا پرواز کردید / جدایی را شما آغاز کردید

خوشا آنانکه دلداری ندارند / به عشقو عاشقی کاری ندارند

خداحافظ برای تو رهایی / برای من فقط درد جدایی

خداحافظ برای تو چه آسان / ولی قلبم ز واژه اش چه سوزان

خداحافظ

.

.

خداحافظ طلوعم / خداحافظ غروبم

خدا حافظ تو ای تنها امیدم / خداحافظ تو ای تنها امیدم . . .

.

خدانگهدار عزیزم اما نمیشه باورم / توی چشام نگاه نکنی این لحظه های آخرم

آخه چطور دلم بیاد / چشماتو گریون ببینم . . .

.

میرم ولی این و بدون / چشم انتظارت میشینم

میرم ولی گریه نکن / نذار از عشقت بمیرم

اگر توو اوج بیکسی / با عکست آروم بگیرم . . .

یه عالمه اس ام اس خداحافظی در لینک زیر

.

میرم ولی بدون یکی / خیلی تو رو دوست داره

یکی که از دوریه تو / سر به بیابون میزنه

خدانگهدار عزیزم / خدانگهدار عزیزم

دارم میرم از این دیار / اینجا کسی منو نخواست

تو هم منو تنها بذار

.

.

ای که از اول جاده به سکوت شدی گرفتار / منو از خاطره کم کن ٬ تا ابد خدا نگهدار . . .

.

می‌روم شاید کمی حال شما بهتر شود

می‌گذارم با خیالت روزگارم سر شود

خدا حافظ برای همیشه

.

پایان راه کاملاً پیداست!

می دهم قابش کنند

کنایه هایت را به رسم یادگاری.

و به همان دیوار میاویزمش!

جای همان دستخط تماشائی . . .

خداحافظ

.

.

برو ای خوب من ، هم بغض دریا شو ، خداحافظ !

برو با بی کسی هایت هم آوا شو ، خداحافظ !

تو را با من نمی خواهم که « ما » معنا کنم دیگر

برو با یک « من» دیگر بمان « ما » شو ، خداحافظ !

.

.

قصه به پایان رسید و من همچنان در خیال چشمان سیاه تو ام که ساده فریبم داد !

قصه به پایان رسید و من هنوز بی عشق تو از تمام رویا ها دلگیرم

خداحافظ

.

نمیتونم ببخشمت / دور شو برو نبینمت

تیکه ای بودی از دلم / گندیدی و بریدمت

خدا حافظ . . .

.

.

.

از تو تنها یک حس مانده با من امشب

که تو را گم بکنم پیش بیهودگی احساسم

آخرین بار، سلام . آخرین بار، خدا حافظ . . .

.

.

رفتی اما من پنجره را تا قیامت باز میگذارم مگر یک روز از خم کوچه نمایان شوی

وبرایم دستی تکان دهی . . .

.

باور کن که نیازی نیست به یاد کسی که نیست

اولش ترسناک ، بعد دردناک ، و بعد آزاد و رها و شاد . . .

فراموش می کنم

خدا حافظ

..

ای کاش آشنائیها نبود یا به دنبالش جدائی ها نبود

یا مرا با او نمی کردی آشنا یا مرا از او نمی کردی جدا . . .

..

میشه مثل یه قطره اشک بعضیا رو از چشمت بندازی

ولی هیچ وقت نمی تونی جلوی اشکی

رو بگیری که با خدا حافظی بعضی ها از چشمت جاری میشه . . .

.

.

گفتی محبت کن برو / باشد خداحافظ ولی

رفتم که تو باور کنی / دارم محبت می کنم . . .

.

اگه گفتم خداحافظ، نه اینکه رفتنت ساده است

نه اینکه میشه باور کرد دوباره آخر جاده است

خداحافظ واسه اینکه نبندی دل به رویاها

بدونی بی تو و با تو همینه رسم این دنیا

.

از زندگیت بیرون میروم برای همیشه

مثل همیشه عقربه ها نمیزارن حرف بزنم .

خیلی دیره . میدونستم دیر میشه . اینو از همون سلام اول فهمیدم

تا دیر نشده خداحافظ . . .

.

خدا حافظ گل لادن تموم عاشقا باختند

ببین گریه هام از عشق چه زندونی برام ساختن

خدا حافظ گل پونه گل تنهای بی خونه

لا لایی ها دیگه خوابی به چشمونم نمی شونه

.

.

تو این رویای سر در گم خدا حافظ گل گندم

تو هم بازیچه ای بودی تو دست سرد این مردم

خدا حافظ گل پونه که بارونی نمیتونه

طلسم رو بر داره از این پاییز دیوونه

..

خدا حافظ گل مریم گل مظلوم و پر دردم

نشد با این تن زخمی به آغوش تو بر گردم

نشد تا بغض چشمات رو به خواب قصه بسپارم

از این فصل سکوت و شرم غم بارون رو بردارم

.

.

به سرنوشت بیندیش که چگونه تصویر گر جدایی هاست

برمن خرده مگیر چراکه جبر زمانه از آغاز هر زمانه از آغاز هر سلامی بدرود میرسد

خدا حافظ

.

خدا حافظ

پیام من

کلام من

خدا حافظ تو ای تنها سلام من

خداحافظ طلوع من غروب من

خداحافظ تو ای محبوب خوب من

.

.

گفتی خدا حافظ

گفتم نمی خواهی مرا؟ باشد نخواه

اما ای کاش می گفتی چرا؟

.

.

از دست دادمت ، به راحتی یک نفس ، به آسانی یک پلک ، سخت ست ؛ ولی انگار باید

بگویم خداحافظ .ای تمام آن چه دارای ام بودی در این روزگار سخت ، خداحافظ .

.

.

ببین مرا چه گونه جادو کردی ؟ هنوز هم نمی توانم

آن گونه که بودم ، باشم . هنوز هم نمی توانم – روزها بعد از نبودنت انسان دیگری

را آنگونه که تو را ساختم برای خود بسازم

سخت ست اما خداحافظ

.

خداحافظ همیشه سخت ترین کلمه است برای بازگفتن… بر لب که بیاید دیگر باید رفت ! … می روی ؟

.

و من از تو جدا ماندم ولی ای کاش میمردم

برو دیگر که دل از غم رها کردم

خداحافظ…خداحافظ که دیگر بر نمیگردم . . .

hosein heidari بازدید : 43 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آسمان گفت که من آبی ام / عشق می ورزم که استقلالی ام !
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

پرسپولیس گل میخوره میگه زمین صابونیه / زمین و پاک میکنن میگه هوا بارونیه
!!!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

تا دنیا دنیا دنیاس آبی مال ماست / ما قهرمانیم جام تو دست ماست
!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

دربی منتظر مـــاست بیــا تــا برویـــم / اشک لنگی به راست بیا تا برویم

جمعه روز آبی هاست بیا تا برویم / تیم عبدی جوون سوراخه بیا تا برویم
!
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

یه پرسپولیسی میره پیش یه پیشگو میگه تیم ما کی قهرمان می شه؟

پیشگو یه کم به دستش و گوی جادوییش نگاه می کنه، می گه والا من بیشتر از

صد سال نمی تونم پیشگویی کنم !!!

.

.

.

این مایه سرور و خوشبختیست که فلک از رنگ قرمز خالیست

تلاءلو آسمان را می بینی؟ گویند که خدا هم استقلالیست

اگه خوشتون اومد نظر بدین تا باز هم یذارم.

hosein heidari بازدید : 48 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

1. وقتی دو تا پسر با هم میرن بچرخن اگه پول تو جیبشون باشه وسه همدیگه اورت خرج میکنن ولی دختراهمیشه مواظبن بیشتر از دوستشون خرج نکنن.

2. دو تا پسر اگه رفیق فاب هم باشن به هم که میرسن به ترک دیوارم میخندن و کلی همدیگرو سر کیف میارن ولی دو تا دختر هیچ وقت از ته دل با همدیگه نمیخندن.

3. در ادامه صحبت بالایی :مثلا وقتی وسه یه دختر یه جک تعریف میکنن باید نیم ساعت بشینن دلیل منطقی این رو که چرا این جک الان خنده داره رو وسش توضیح بدن آخرشم نمیخنده..!

4. دخترا تو دوستیاشونم کاسبکارانه رفتار میکنن و تا نفعی نداشته باشه با هم دوستی نمیکنن. ولی یه پسر وقتی با یکی دوستی میکنه این چیزا وسش ملاک نیست

5. همه دخترا عاشق نجابتن ولی چادریاشون همیشه تو کف اینن که با دخترایی که تریپ خفن میزنن دوست بشن.

6. وقتی خانما وارد یه جمع غریبه میشن به اولین همجنسی که میرسن همچین با هم گرم میگرن که انگار ده ساله همو میشناسن حالا یه هفته بعد که همو تو خیابون ببینن ممکنه سلام علیکم نکنن...(به این میگن دوستی دو ساعته!!)

در مقابل پسرا دیرتر صمیمی میشن ولی وقتی شدن همدیگرو این قدر کشکی ول نمیکنن.

خوب در مورد خانمهایی که این مطلب رو خوندن در صورت بروز هر گونه آتش گرفتگی , داغ شدن سر , احساس حالت امفجار و امراضی از این نوع حتما خودشون رو به چشم پزشک نشون بدن چون من در بالا نوشته بودم این مطلب مخصوص آقا پسرهاست.

hosein heidari بازدید : 54 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

 

از یه پرسپولیسی میپرسن رفت و برگشت باختن به استقلال بدتر بود

یا نداشتن قهرمانی تو آسیا ؟

میگه : تا حالا از مس سرچشمه ثانیه ۷ گل نخوردی !

—————————————————–

اس ام اس داربی 90

در آستانه ببازی استقلال و پرسپولیس قیمت ایزی لایف به شدت گران شد.

کارشناسان دلیل این افزایش قیمت را

تقاضای زیاد پرسپولیسی ها برای روز دربی میدانند !

—————————————————–

شعار استقلالی

به نظر شما نتیجه بازی استقلال و پرسپولیس چگونه است؟

۱٫گزینه ۲

۲٫ گزینه ۳

۳٫گزینه ۴

۴ برد استقلال !

—————————————————–

هواداران به پا خیزید از امروز / حمایت ها کنید از تیم پیروز

طرفداران آبی کوه وارند / همیشه رنگ دریا دوست دارند

طرفداران قرمز در زوال اند / که میدانی زقومی بیخیال اند

طرفداران قرمز یک حسودند / نمیدانی مگر بی کاره بودند

بیا ما هم به قرمز ها بخندیم / و در ها را به رویشان ببندیم !

—————————————————–

اس ام اس استقلالی

الا فرهاد غزال تیز پایم / مکن سوراخ لنگ با وفایم

منم شیث رضایی پرسپولیسی/ نما رحمی بحال ناله هایم

ته جدول نشسته مات و زارم / ازین ماتی بگو کی در می آیم

تو گفتی آی بدو بسکه دویدم / شکسته ساق های هر دو پایم !

—————————————————–

پیامک استقلالی

برنده بازی دربی کدام تیم است ؟

الف ) استقلال

ب ) پـَـَـ نــه پـَـَــــ پرسپولیس!

—————————————————–

اس ام اس داربی

غم قفس به کنار

آنچه عقاب را میمیراند ، شاخ بازی تیم های انتهای جدول است !

—————————————————–

شنیدم دارن یه قانون جدید میذارن که فوتبال از ثانیه هشت شروع بشه

آبروی تیم های زود گل خور نره !

—————————————————–

اس ام اس طرفداران استقلال

علی فتح الله زاده در آستانه دربی اعلام کرد:

با شرکت ایزی لایف بر سر حمایت مالی از باشگاه به توافق رسیده ایم

و قرار است ایزی لایف ۳۰۰۰۰ پوشک را در بازی با پرسپولیس بین تماشاگران

پرسپولیس پخش کند.

او دلیل این کار را اهمیت به نظافت ورزشگاه بعد از بازی دانست !

—————————————————–

اس ام اس ضد پرسپولیسی

حبیب کاشانی : ب ت ثی ستس

مترجم : میگن پوشک فقط پوشک مای بی بی

حبیب کاشانی : تا را سو اس

مترجم : میگن من این پوشک رو به هوادارانمون برای بازی جمعه پیشنهاد می کنم !

—————————————————–

خون تا ابد سرخ خواهد ماند ، البته درون رگهای آبی !

استقلال قهرمان

—————————————————–

دربی منتظر مـــاست بیــا تــا برویـــم / اشک لنگی به راست بیا تا برویم

جمعه روز آبی هاست بیا تا برویم / تیم حمید جوون سوراخه بیا تا برویم !

—————————————————–

یه پرسپولیسی میره پیش یه پیشگو میگه تیم ما کی قهرمان می شه؟

پیشگو یه کم به دستش و گوی جادوییش نگاه می کنه، می گه والا من بیشتر از

صد سال نمی تونم پیشگویی کنم !!!

—————————————————–

این مایه سرور و خوشبختیست که فلک از رنگ قرمز خالیست

تلاءلو آسمان را می بینی؟ گویند که خدا هم استقلالیست!

—————————————————–

این اس اس منه / دوسش دارم خیلی زیاد

قهرمانی بهش میاد/ دوسش دارم خیلی زیاد !

—————————————————–

این روزها همه پرسپولیس رو گل باران میکنند ! شما چطور !!؟

—————————————————–

برنامه حمید استیلی برای شکر گذاری در بازی با استقلال اعلام شد :

در صورت باخت با اختلاف ۶ گل سجده شکر + امام زاده صالح

با اختلاف ۴ گل سجده شکر + امامزاده داوود

با اختلاف ۲ گل نماز شکر دسته جمعی + مشهد مقدس

تساوی نماز شکر ۲۰میلیونی با حضور تمام لنگیا + مکه مکرمه !

—————————————————–

کاشکی “ته جدول” هم مثل “ته دیگ” باحال و خوشمزه بود!

اندر اعترافات یک پرسپولیسی

—————————————————–

آبی تر از آنیم که زنگار پذیریم

نانخور نشدیم بزور که ادبار بگیریم

تاجیم چو الماس که بر اوج نشینیم

چون لنگ نه آیم که جای شلوار بگیریم !

—————————————————–

آدما ۲ دسته اند:

یا تو زندگیشون واسه خودشون کسی میشن

یا طرفدار پرسپولیس میشن !

—————————————————–

استقلاله قهرمانه / تیمی که حریف نداره

شب تاره لنگ پاره / تیمی که چاره نداره !

—————————————————–

عشقت کرده توو جون من ریشه / تو قهرمان منی همیشه

بذار بگن هرچی که دوست دارن / تیمی استقلال من نمیشه

—————————————————–

قسم به هر چی مرده / پرسپولیسی نامرده

قسم به هر چی تیمه / پرسپولیسی یتیمه

قسم به هر چی عشقه / تیم ابی با عشقه

—————————————————–

می خوام دنیا نباشه / اگه اس اس نباشه

می خوام فوتبال نباشه / اگه اس اس نباشه

می خوام این لیگ نباشه / اگه اس اس نباشه

نباشه هر کی می خواد / تیم اس اس نباشه

—————————————————–

قرمز های زمونه رو دارن یه جا دار میزنن / به جای عکسشون تو قاب یه عکس خیار میزنن

تیم ما قهرمان میشه هم تو ایران هم آسیا / تو گوش پرسپولیسی ها سیلی آبدار میزنن

کاشانی چی شد؟ قطبی کجاست ؟ / هیچی یه جا نشستن و دارن با هم زار میزنن

استقلال قهرمانه و پرسپولیس هم که سوراخه / آبی های محلمون دارن اینو جار میزنن

کاشانی میره خونشون قطبی میره پیش زنش / توی روزنامه واسشون خدا نگهدار میزنن

آیا این مطلب به نظر شما مفید است؟ پس به آن مثبت بدهید!

hosein heidari بازدید : 41 چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 نظرات (0)



امریکا :


جنس: دختر

مکان: شمال اورگان، غرب ولایات المتحده

سن: بین بیست تا بیست و پنج

تحصیلات: فوق لیسانس رشته زیست شناسی، لیسانس بیوشیمی، دانشجوی دکترای میکروبیولوژی

موضوع پایان نامه: تاثیر میکرو ارگانیک های هوازی در محافظت گیاهان شاخه کریپتوناموس در برابر گرمایش جهانی

یک صحنه در حال فعالیت: دراز کشیده روی سینه، پاها باز … در حال فیلمبرداری از تغییرات سبزینه یک گیاه ۴٫۵ سانتی متری در اراضی حفاظت شده نوادا… به مدت ۷ ساعت.

فعالیت های اجتماعی: عضو انجمن طرفدارن محیط زیست دختر زیر سی سال غرب آمریکا، عضو گروه حامیان طبیعت وحش اورگان، سخنران اجلاس ماهیانه گروه دانشجویان حافظ محیط زیست، عضو انجمن فارغ التحصیلان ارشد زیر سی سال، صاحب سایت اجتماعی “فمینیست های مذکر گرا” ، شعار نویس گردهمایی های بزرگ کالیفرنیا….

آخرین باری که یک مجله مد را ورق زد: سه سال پیش…وقتی که در اتاق انتظار دفتر یک وکیل زن نشسته بود.

نوع لباس: شلوار جین..کفش کوهنوردی..تی شرت سفید با نوشته Peace Now

نوع آرایش: ترم سوم دانشگاه فهمید مانیکور پدیکور چیست!!

قد: مایکل جکسون منهای ۲۰ سانت

تاثیر وزنی: روی کاپوت بیفتد موتور پایین می آید

تعداد اس ام اس دریافتی: روزی سه تا

موضوع قالب اس ام اس: “رسیدی خونه عزیزم؟"

موضوع جالب روی دست: موی بلند در ناحیه ساعد

موسیقی مورد علاقه: کانتری

بیماری یا نارسایی: عطسه زیاد موقع طلوع آفتاب

محتویات داخل کوله: دستمال کاغذی، گوشی موبایل بلک بری، لپ تاپ، دفتر یادداشت، عینک دودی، دو سه تا خودکار، یک هندبوک رفرنس گیاه شناسی.. بلیط مترو

* * *

ایران :

جنس: دختر

مکان: شمال غرب تهران، ایران

سن: بین بیست تا بیست و پنج

تحصیلات: فوق دیپلم برق شاخه الکترونیک ، دانشجوی لیسانس کامپیوتر شاخه نرم افزار

موضع پایان نامه: تاثیر زبان برنامه نویسی C پلاس پلاس بر روابط دختر و پسر

یک صحنه در حال فعالیت: دراز کشیده به پشت روی تخت، با خودکار اشعار ترانه جدید امینم روی ساعد دست نوشته می شود.

فعالیت های اجتماعی: تجمع در یک ۲۰۶ با همکلاسی ها و کل کل دست فرمان با پسری که تویوتا کمری دارد.

آخرین باری که یک مجله مد را ورق زد: دیشب، ساعت دوازده و نیم…. در خانه دانشجویی دوستان و همین الان

نوع لباس: شلوار پلنگی گشاد، تی شرت مشکی با عکس “۵۰ سنت” ، کتانی به سایز ۵۲

نوع آرایش:

لب : بریتنی

مو: کامرون دیاز

تتو ابرو: آنجلینا جولی

سایه: شقایق فراهانی

سینه: رنه زوئلنگر

قد: یک چهار پایه + ۲۰ سانت

تاثیر وزنی: روی کاپوت ماشین بیفتد…. دوباره بر می گردد بالا !

تعداد اس ام اس دریافتی: روزی ۱۶۷ تا

موضوع قالب اس ام اس: جغرافیا،فمینیسم، حکومت، لباس، جک، جواهر شناسی، عشق، روابط زن و شوهر، شب، ،سلامت جسمی روحی و کلمات قصار آنتونی رابینز

موضوع جالب روی دست: جای تیغ روی مچ

موسیقی مورد علاقه: هیوی متال

بیماری یا نارسایی: سوء تغذیه، میگرن مزمن، افسردگی شدید، زخم معده، پوکی استخوان، ریزش مو، عرق کف دست، پرخاشگری

محتویات داخل کوله: کبریت، چاقو، ام پی تری پلیر، گیم دستی پلی استیشن، لاک ناخن، استون، رژ، جزوه دانشگاه،مهره مار، یک اتود، سی دی آهنگ های رضا پیشرو و زدبازی، یک بسته اولترا لایت

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون درمورد وبلاگ چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 208
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 60
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 67
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 68
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 601
  • بازدید کلی : 14,911
  • کدهای اختصاصی